Názov školy | Spojená škola, Zvolen |
Adresa školy | Lieskovská cesta 1, 960 01 Zvolen |
Telefón | +421455320 820 |
sekretariat@spoazv.edu.sk | |
WWW stránka | www.spoazv.edu.sk |
Zriaďovateľ | Banskobystrický samosprávny kraj, Nám. SNP 23, Banská Bystrica |
Priezvisko, meno | Telefón | Služ. mobil | ||
---|---|---|---|---|
Riaditeľ | Ing. Anna Škovierová | 045/532 08 20 | skovierova@spoazv.edu.sk | |
ZRŠ | Ing. Andrea Pivarníková | 045/532 08 20 | pivarnikova@spoazv.edu.sk | |
ZRE | Ing. Janka Borgulová | 045/532 08 20 | borgulova@spoazv.edu.sk | |
Hospodárka | Alena Viňanská | 045/532 08 20 | hospodarka@spoazv.edu.sk | |
Vedúca školskej jedálne | Emília Michlaská | 045/532 08 20 | skolskajedalen@spoazv.edu.sk |
Titl., priezvisko, meno | Kontakt | |
---|---|---|
predseda - (zástupca rodičov) | Elena Hukelová | |
pedagogickí zamestnanci | Ing. Alena Oravcová | |
Ing. Zuzana Setteyová | ||
nepedagogickí zamestnanci | Anna Žilková | |
zástupcovia rodičov | Ing. Slavomír Stašiov, PhD | |
Ingrid Obradovič | ||
zástupcovia zriaďovateľa | Mgr. Imrich Kováč | |
Ing. Jozef Gajdoš | ||
Ing. Jozef Mikuš | ||
MUDr. Milan Čarnoký | ||
zástupca žiakov | Jakub Pichler |
Názov MZ a PK | Vedúci | Zastúpenie predmetov | Poznámka |
---|---|---|---|
PK ekonomických predmetov | Ing. Erika Guničová | ekonomické predmety, MAT, INF | |
PK spoločensko-vedných predmetov | Ing. Žofia Kocúrová | CJ, SJL, DEJ, OBN, ETV | |
PK poľnoh, predmetov | Ing. Alena Oravcová | poľ. predmety, CHE |
Počet žiakov školy: 333
Počet tried: 13
Podrobnejšie informácie:
Trieda | Počet žiakov | z toho ŠVVP |
---|---|---|
1. A | 25 | |
1. B | 29 | |
1. C | 12 | |
2. A | 34 | |
2. B | 28 | |
2. C | 22 | |
3. A | 34 | |
3. B | 33 | |
3. C | 21 | 2 |
4. A | 29 | |
4. B | 19 | |
4. C | 23 | 1 |
Obchodná akadémia:
Počet prihlásených žiakov na prijímacie skúšky: 93/ 75 dievčat
Počet žiakov prijatých bez prijímacej skúšky: 60 / 48 dievčat
Počet žiakov prijatých po úspešnom absolvovaní prijímacích skúšok: PS sa nekonali
Počet zapísaných prvákov k 30.6.2009: 54/ 42 dievčat
SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku:
Počet prihlásených žiakov na prijímacie skúšky: 23/ 11 dievčat
Počet žiakov prijatých bez prijímacej skúšky: 23 / 11 dievčat
Počet žiakov prijatých po úspešnom absolvovaní prijímacích skúšok: PS sa nekonali
Počet zapísaných prvákov k 30.6.2009: 10/ 3 dievčatá
Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2009: 64/ 45 dievčat
OA | SOŠ - agropodnikanie | Spolu | Spolu | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prihlásení | 93 | 23 | 116 | |||||
prijatí | 60 | 23 | 83 | |||||
% úspešnosti | 64,51 | 100 | 71,55 | |||||
zapísaní | 54 | 10 | 64 |
Trieda | ADK | ADC | ANJ | 2AJ | APC | API | ACB | BIO | BIE | CER | CCF | CAC | CJM | CBQ | CVM |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. A | 1,8 | 2,44 | 2,22 | 1,56 | |||||||||||
1. B | 1,62 | 2,41 | 1,97 | ||||||||||||
1. C | 3 | 3,89 | 2,83 | ||||||||||||
2. A | 2,12 | 2,29 | 2,65 | 1,21 | |||||||||||
2. B | 1,93 | 2,82 | |||||||||||||
2. C | 2,59 | 3,73 | 3,45 | 2,68 | |||||||||||
3. A | 1,85 | 2,39 | 2,63 | 2,21 | 1,82 | ||||||||||
3. B | 2,48 | 3,06 | 2,12 | 1,13 | |||||||||||
3. C | 3,6 | ||||||||||||||
4. A | 1,34 | 2,46 | 2,63 | 2,04 | 2 | ||||||||||
4. B | 1,63 | 2,32 | 2,06 | 2 | |||||||||||
4. C | 3,4 |
Trieda | COR | CVQ | CSQ | CFA | DAS | DEJ | DOV | EKL | EKC | EKO | EVO | ETV | FYZ | HOG | HOS |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. A | 1,8 | 2,12 | |||||||||||||
1. B | 1,52 | 1,79 | |||||||||||||
1. C | 2,67 | ||||||||||||||
2. A | 1,97 | 1,53 | 1,91 | ||||||||||||
2. B | 2,43 | 1,61 | 1,89 | 2,32 | |||||||||||
2. C | 3,41 | ||||||||||||||
3. A | 1,4 | 2,68 | |||||||||||||
3. B | 1,4 | 3,36 | |||||||||||||
3. C | 3,65 | ||||||||||||||
4. A | 2,58 | 2,72 | |||||||||||||
4. B | 2,53 | 2,58 | |||||||||||||
4. C |
Trieda | CHE | CHZ | CHK | CKZ | CMZ | CCL | IUC | INF | IVT | JOD | KAJ | KCJ | KNJ | MAN | MOF |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. A | 1,68 | ||||||||||||||
1. B | 1,69 | ||||||||||||||
1. C | 3,17 | 2,25 | 2,5 | ||||||||||||
2. A | 1,91 | 2,06 | 2,29 | ||||||||||||
2. B | 1,93 | 2,29 | |||||||||||||
2. C | 2,86 | 2,55 | 3 | 3,73 | 3,57 | ||||||||||
3. A | 1,78 | 2,88 | 1,61 | ||||||||||||
3. B | 2,73 | 2,2 | |||||||||||||
3. C | 3,15 | ||||||||||||||
4. A | 2,69 | 2,25 | |||||||||||||
4. B | 1,68 | ||||||||||||||
4. C | 3 | 2,5 |
Trieda | MPS | MAM | MAT | MEC | MOV | NBV | NAH | NEJ | 2NJ | OBN | ORA | OVO | PRT | CPK | PSK |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. A | 2,64 | 2,22 | 2,38 | 2,12 | |||||||||||
1. B | 2,24 | 2,14 | 1,76 | ||||||||||||
1. C | 3 | 3,33 | 2 | 2,92 | |||||||||||
2. A | 2,44 | 2,53 | 2,24 | 1,76 | |||||||||||
2. B | 2,79 | 2,89 | 1,75 | ||||||||||||
2. C | 3,45 | 2,82 | 3,86 | 1,18 | 2,82 | ||||||||||
3. A | 2,91 | 2,88 | 2,5 | 1,74 | |||||||||||
3. B | 3,03 | 2,79 | 2,33 | ||||||||||||
3. C | 3,3 | 2,1 | 1,85 | 3,8 | 2,45 | 2,55 | |||||||||
4. A | 2,21 | 2,5 | 2,62 | ||||||||||||
4. B | 1,84 | 2,63 | |||||||||||||
4. C | 3,14 | 2,18 |
Trieda | POS | QSM | QAT | CVR | POE | POM | PZP | PCOZ | PRN | PXA | PRJ | RAV | SAJ | SEB | IUS |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. A | 2,88 | ||||||||||||||
1. B | 2,59 | ||||||||||||||
1. C | 2 | ||||||||||||||
2. A | 2,56 | ||||||||||||||
2. B | 2,93 | ||||||||||||||
2. C | 2,05 | ||||||||||||||
3. A | 2,97 | 2,44 | 1,68 | ||||||||||||
3. B | 3,21 | 2,85 | 1,85 | ||||||||||||
3. C | 3 | 3,55 | 1,95 | 3,5 | |||||||||||
4. A | 3,28 | ||||||||||||||
4. B | 2,84 | ||||||||||||||
4. C | 3,09 | 3,09 | 2,13 | 2,77 | 3,27 |
Trieda | MZE | SNJ | SVT | SJL | KMM | SPB | Spr | SOR | STA | TEA | TEV | TCOZ | TVZ | CUN | UCT |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. A | 2,84 | 1 | 1,65 | 2,32 | |||||||||||
1. B | 2,41 | 1 | 1,5 | 2,34 | |||||||||||
1. C | 3,67 | 1,5 | 2,25 | ||||||||||||
2. A | 2,59 | 1,06 | 1,41 | 1,79 | 2,47 | ||||||||||
2. B | 2,79 | 1 | 1,73 | 2,79 | 2,14 | ||||||||||
2. C | 3,41 | 1,5 | 2,05 | ||||||||||||
3. A | 2,21 | 1,06 | 1,84 | 2,35 | |||||||||||
3. B | 2,48 | 1,21 | 1,77 | 3,36 | |||||||||||
3. C | 3,4 | 3,15 | 2,85 | 1,5 | 2,58 | 3,25 | |||||||||
4. A | 2,93 | 1,03 | 1 | 2,83 | |||||||||||
4. B | 2,37 | 1 | 1,89 | 2,53 | |||||||||||
4. C | 3 | 3,59 | 2,09 | 1 | 2,95 | 1,45 | 3,36 |
Trieda | MEU | USP | VET | CZB | ZAR | ZOR | ZPL | ZYU | ZAV | ZAZ | ZIV |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. A | |||||||||||
1. B | |||||||||||
1. C | 2,25 | ||||||||||
2. A | |||||||||||
2. B | |||||||||||
2. C | 2,36 | ||||||||||
3. A | |||||||||||
3. B | |||||||||||
3. C | 2,45 | ||||||||||
4. A | 2,41 | ||||||||||
4. B | 2,74 | ||||||||||
4. C | 2,86 | 3,09 |
Trieda | Počet | Vyznamenaní | Veľmi dobre | Prospeli | Neprospeli | Neklasifikovaní | Správanie 2 | Správanie 3 | Správanie 4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. A | 25 | 5 | 5 | 25 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
1. B | 29 | 8 | 8 | 29 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
1. C | 12 | 0 | 2 | 9 | 3 | 0 | 1 | 1 | 1 |
2. A | 34 | 6 | 12 | 34 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
2. B | 28 | 0 | 10 | 28 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2. C | 22 | 0 | 3 | 19 | 3 | 0 | 1 | 2 | 2 |
3. A | 34 | 5 | 9 | 34 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 |
3. B | 33 | 1 | 5 | 31 | 2 | 0 | 1 | 0 | 2 |
3. C | 21 | 0 | 2 | 19 | 1 | 1 | 4 | 0 | 2 |
4. A | 29 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4. B | 19 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4. C | 23 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Trieda | Počet | Zamešk. hod. | Zam. na žiaka | Ospravedlnené | Ospr. na žiaka | Neospravedlnené | Neosp. na žiaka |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. A | 25 | 3541 | 141,64 | 3519 | 140,76 | 22 | 0,88 |
1. B | 29 | 3343 | 115,28 | 3340 | 115,17 | 3 | 0,10 |
1. C | 12 | 2877 | 239,75 | 2677 | 223,08 | 200 | 16,67 |
2. A | 34 | 4618 | 135,82 | 4596 | 135,18 | 22 | 0,65 |
2. B | 28 | 4561 | 162,89 | 4541 | 162,18 | 20 | 0,71 |
2. C | 22 | 5665 | 257,50 | 5045 | 229,32 | 620 | 28,18 |
3. A | 34 | 6613 | 194,50 | 6580 | 193,53 | 33 | 0,97 |
3. B | 33 | 7919 | 239,97 | 7701 | 233,36 | 218 | 6,61 |
3. C | 21 | 3904 | 185,90 | 3507 | 167,00 | 397 | 18,90 |
4. A | 29 | 1341 | 46,24 | 1330 | 45,86 | 11 | 0,38 |
4. B | 19 | 860 | 45,26 | 854 | 44,95 | 6 | 0,32 |
4. C | 23 | 1712 | 74,43 | 1629 | 70,82 | 83 | 3,60 |
Názov | Počet žiakov | Úspešnosť v % | Iný údaj o úspešnosti |
---|---|---|---|
Monitor SJL | |||
Monitor MAT |
Predmet | Úroveň | Počet | (M/Ž) | PFEČ priemer | PFEČ počet | PFIČ priemer | PFIČ počet | 1 Ústna | 2 Ústna | 3 Ústna | 4 Ústna | 5 Ústna | Ústna priemer | Ústna počet |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Anglický jazyk | B1 | 47 | (11/36) | 51,24% | 47 | 62,45% | 47 | 11 | 16 | 15 | 4 | 1 | 2,32 | 47 |
Anglický jazyk | B2 | 1 | (1/0) | 76,70% | 1 | 95,00% | 1 | 1 | 1,00 | 1 | ||||
Nemecký jazyk | B1 | 23 | (9/14) | 51,73% | 23 | 63,91% | 23 | 5 | 7 | 7 | 3 | 1 | 2,48 | 23 |
Praktická časť odbornej zložky | 71 | (21/50) | ||||||||||||
Slovenský jazyk a literatúra | 71 | (21/50) | 59,67% | 71 | 53,99% | 71 | 12 | 22 | 20 | 16 | 1 | 2,61 | 71 | |
Teoretická časť odbornej zložky | 71 | (21/50) | 15 | 17 | 22 | 17 | 2,58 | 71 |
Predmet | Úroveň | Počet | (M/Ž) | 1 Praktická | 2 Praktická | 3 Praktická | 4 Praktická | 5 Praktická | Praktická priemer | Praktická počet |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Praktická časť odbornej zložky | 71 | (21/50) | 20 | 21 | 25 | 4 | 1 | 2,23 | 71 |
Učebné plány:
Obchodná akadémia
študijný odbor: obchodná akadémia, kód 63 17 6
Učebné plány pre 1. - 2. ročník, schválené riaditeľkou školy 27. 08. 2008
Učebné plány pre 3. - 4. ročník, schválené MŠ SR dňa 31. 05. 2004 čislom CD- 2004-6570/13766-5:093 s platnosťou od 1. septembra 2004 začínajúc 1. ročníkom
SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku
študijný odbor: agropodnikanie
zameranie: poľnohospodárske služby
Učebné plány pre 1. - 2. ročník, schválené riaditeľkou školy 27. 08. 2008
Učebné plány pre 3. - 4. ročník, schválené MŠ SR dňa 16. 12. 2004
pod číslom CD-2004-13702/27968-1:093 s platnosťou od 01. 09. 2005 začínajúc 1.
ročníkom
Trieda | Študijný (učebný) odbor | Zameranie |
---|---|---|
1. A | 6317 6 obchodná akadémia | |
1. B | 6317 6 obchodná akadémia | |
1. C | 4210 6 agropodnikanie | poľnohospodárske služby |
2. A | 6317 6 obchodná akadémia | |
2. B | 6317 6 obchodná akadémia | |
2. C | 4210 6 agropodnikanie | poľnohospodárske služby |
3. A | 6317 6 obchodná akadémia | |
3. B | 6317 6 obchodná akadémia | |
3. C | 4210 6 agropodnikanie | poľnohospodárske služby |
4. A | 6317 6 obchodná akadémia | |
4. B | 6317 6 obchodná akadémia | |
4. C | 4210 6 agropodnikanie | poľnohospodárske služby |
Pracovný pomer
Pracovný pomer | Počet pedag. prac. | Počet nepedag. prac. | Počet úväzkov pedag. prac. | Počet úväzkov nepedag. prac. |
---|---|---|---|---|
TPP | 23 | 10 | ||
Znížený úväzok | 2 | 1 | ||
ZPS | 0 | 1 | ||
Na dohodu | 1 | 0 |
počet | nekvalifikovaných | kvalifikovaných | spolu |
---|---|---|---|
učiteľov | 26 | 26 | |
vychovávateľov | 0 | 0 | |
asistentov učiteľa | 0 | ||
spolu | 26 | 26 |
Ďalšie vzdelávanie | Počet absolventov | Počet študujúcich |
---|---|---|
1.kvalifikačná skúška | ||
2.kvalifikačná skúška | ||
štúdium školského manažmentu | 1 | 1 |
špecializačné inovačné štúdium | 2 | 9 |
špecializačné kvalifikačné | 1 | |
hospitačný pobyt v zahraničí | 1 | |
vzdelávanie k tvorbe maturitných zadaní | 1 | |
Spolu | 6 | 10 |
Názov súťaže | školské kolo | okr. kolo | regionálne kolo | kraj. kolo | národ. kolo | medzinár. kolo |
---|---|---|---|---|---|---|
Súťaž o mlieku | 9 žiakov | 2 ž./1. a 3. miesto/ | 2 ž./8.miesto/ | |||
SOČ | 3 žiaci | 1 ž. | ||||
Olymiáda v CJ | 25 žiakov | 2 ž. | ||||
Prednes poézie a prózy | 12 žiakov | |||||
Olypiáda ľudských práv | 30 žiakov | 1 ž. | ||||
Mladý Európan | 3 ž./4.miesto/ | |||||
Súťaž v Sudoku | 22 žiakov | 2 ž./8.miesto/ | ||||
Veľtrh cvičných firiem | 12 žiakov | 12 ž. | ||||
Písanie na PC | 15 žiakov | 2 ž. | ||||
Spracovanie informácií na PC | 15 žiakov | 2 ž. | ||||
Medzinárodná internetová súťaž INTERSTENO | 32 žiakov | 32 ž./27.miesto/ | ||||
Stolný tenis | 15 žiakov | 4 ž./1. miesto/ | 4 ž. | |||
Volejbal - chlapci | 12 žiakov | 7 ž./4.miesto/ | ||||
Volejbal dievčatá | 56 žiakov | 8 ž. | ||||
Basketbal - dievčatá | 10 ž./4.miesto/ | |||||
Basketbal - chlapci | 8 ž./4. miesto/ | |||||
Futbal | 15 žiakov | 14 ž./1.miesto/ | 14/1.miesto/ | |||
Schoolgames | 30 žiakov | |||||
Prečo som na svete ráda/výtvarná súťaž/ | 1 ž. | |||||
Chudoba cti netratí/literárna súťaž/ | 1 ž. |
1iVložiť text o prezentácii školy na verejnosti (napr. vydávanie školského časopisu, školské akadémie, športové a kultúrne akcie, poskytovanie služieb žiakom a rodičom a pod...)Aktivity a prezentácia na verejnosti
September
- prezentácia aktivít v regionálnom týždenníku My - Zvolensko - podpolianske noviny
(o stáži žiakov SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku v Nemecku a Poľsku)v rámci projektu Leonardo da Vinci )
Október
- SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku sa prezentovala na Okresnej výstave ovocia a zeleniny , ktorá je každoročne organizovaná OV Slovenského zväzu záhradkárov vo Zvolene - cena poroty za stromček granátového jablka, udelené uznanie SZZ za aktívnu spoluprácu pri organizovaní výstav
- účasť na celoslovenskej kampani Dni nezábudiek, ktorú organizuje Liga za duševné zdravie
November
- výchovné podujatie „20 rokov zmien“ - pri príležitosti 20. výročia Nežnej revolúcie a Dňa boja za slobodu a demokraciu sme zorganizovali ako celoškolskú akciu zameranú na pripomenutie novembrových udalostí pred 20timi rokmi
- aktivizácia žiakov školy na akciu „Študentská kvapka krvi“ - vyhlásená Slovenským Červeným krížom - zúčastnilo sa 6 žiakov
- Burza práce a informácií, o možnosti štúdia na našej škole - Žiar nad Hronom, Závadka, Brezno
- účasť žiačok a učiteľov OA na medzinárodnej súťaži v písaní na počítači ZAV Hodonín (ČR)v novembri 2009
- naša škola organizovala 2. ročník medzinárodnej súťaže v písaní na PC ZAV Zvolen
(publikované v Slovenskom stenografe č. 5 2009/10)
- škola realizuje pod záštitou Nadácie pre deti Slovenska vzdelávací komunitný program zameraný na finančné vzdelávanie priamo v komunitách - Škola rodinných financií - pre dôchodcov, nezamestnaných, Občianske združenie Návrat v Kráľovej pri Zvolene - publikované v (Učiteľské noviny, Zvolenské noviny, My Zvolensko-podpolianske noviny)
December
- organizovali sme Deň otvorených dverí pre rodičov a žiakov 9. ročníkov s cieľom
informovať o možnostiach štúdia na našej škole a prezentovať úspechy našich žiakov doma a v zahraničí
- urobili sme osobné prezentácie o štúdiu na našej škole na rodičovských združeniach
vo Zvolene a okolitom regióne - spracovaná CD prezentácia pre ZŠ
- účasť žiakov a učiteľov na Veľtrhu cvičných firiem v Bratislave
- diskusia s Ing. Vladimírom Maňkom, predsedom BBSK a poslancom Európskeho parlamentu v rámci súťaže EUROŠKOLA
Február
- žiačky OA sa zúčastnili trojtýždňovej stáže v Nemecku v rámci projektu Leonardo da
Vinci
- vedenie školy vycestovalo na priateľskú návštevu do partnerskej školy vo Werderi v Nemecku s cieľom prerokovať možnosti ďalšej spolupráce
- Žiacka školská rada zorganizovala 4. ročník študentského plesu v DK ŽSR
- prezentácia štúdia na SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku a poľnohospodárskeho školstva na Slovensku odborníkom z poľnohospodárskej praxe z USA - štát Indiana (26. 02. 2010)
- Rok boja proti chudobe - Európa v škole - žiačka OA pod vedením učiteľky zaslala príspevok do súťaže
Marec
- prezentácia školy v MY- Zvolensko-podpolianske noviny (Organizácia 11. ročníka krajskej súťaže o mlieku pre žiakov poľnohospodárskych škôl pod záštitou KŠÚ, zúčastnili sa Ing. Martiš a Ing. Kolárska, naši žiaci obsadili 1. miesto j. Furik a 3. miesto D. Straková)
- účasť na celoslovenskom kole Súťaž o mlieku na SOŠ veterinárnej v Nitre
- prezentácia účasti žiakov(web stránka VUC) na regionálnom kole olympiády Mladý účtovník - 1. miesto P. Burjetová, 6. miesto J. Klányi
- účasť na celoslovenskom kole olympiády Mladý účtovník, ktorú organizuje firma Kros a.s. Žilina - 4. miesto P. Burjetová
- organizácia výchovného podujatia „Predveľkonočné dielne“ - celoškolská akcia zameraná na tvorivosť žiakov s tematikou veľkonočných sviatkov
Apríl
- účasť SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku na 12. ročníku prezentačno-predajnej výstave Kvetena pod záštitou primátora mesta Banská Bystrica - žiaci pripravili vlastný prezentačný stánok
- účasť žiakov OA na 14. veľtrhu cvičných firiem v Žiari nad Hronom
- účasť žiakov na verejnej finančnej zbierke organizovanej Občianskym združením pre duševné zdravie Delfín
- žiaci OA sa zúčastnili akcie „Klúč od zvolenskej pevnosti”, ktorú organizuje Centrum voľného času
Máj
- účasť žiakov OA na medzinárodnej internetovej súťaži INTERSTENO 2010 v písaní na klávesnici - žiačka P. Slúková obsadila 27. miesto z 450 účastníkov
- žiaci OA sa zúčastnili akcie „Putovanie po Európe“
Jún
- žiaci 1. ročníkov OA reprezentovali školu na súťaži „ Talenti 1. ročníkov”, ktorá sa konala na OA v Jihlave v ČR - žiačka P. Slúková obsadila 6. miesto
- prezentácia v regionálnom týždenníku MY o stáži našich žiakov v Holandsku a v Poľsku v júni 2010
- riaditeľka školy navštívila partnerskú školu v Bogdanczowiciach v Poľsku s cieľom pokračovať v realizácii projektov
- Ing. Setteyová zorganizovala exkurziu žiakov školy formou poznávacieho pobytu v Nemecku v spolupráci s partnerskou školou vo Werderi v termíne 20. - 25. 05. 2010
- Ing. Kocúrová zorganizovala a pripravila aj príspevok na web ÚBBSK, poznávací zájazd pre žiakov školy do Londýna v dňoch 17. 06. - 23. 06. 2010
Projekty, do ktorých je škola zapojená, ich zameranie, stručná
charakteristika
A) Dlhodobé
- od 30. septembra 2009 máme podpísanú zmluvu s ASFEU
(agentúrou pre štrukturálne fondy) pri MŠ SR. Projekt pod názvom "Nové metódy
v škole, lepšie uplatnenie v živote.", má trvanie do 30. septembra 2011.
- od 1. júla 2009 sme mali schválený projekt s názvom "Mladí
farmári za hranicami Slovenska", ktorý sme podávali na Agentúru pre
celoživotné vzdelávanie v rámci podprogramu Leonardo da Vinci. V rámci tohto
projektu sa 12 žiakov SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku zúčastnilo
zahraničnej stáže v Nemecku, Poľsku a Holandsku. Projekt bol úspešne ukončený
27. júla 2010.
B) Krátkodobé
- v septembri 2009 bol podaný a následne schválený projekt
s názvom "Slovenskí študenti spoznávajú podnikanie v zahraničí". Štyri
žiačky Obchodnej akadémie sa zúčastnili stáže v troch nemeckých podnikoch na
odborných pracoviskách v administratíve. Projekt bol úspešne ukončený 14. 03.
2010.
C) V školskom roku 2009/2010 boli školou vypracované
projekty:
- v auguste 2010 bol vypracovaný projekt pre obdobie od
január 2011- máj 2012 na základe výzvy Agetúry SAAMS PCV v Bratislave, bol
podaný k 15. septembru 2010. Do projektu boli spoločne zahrnutí žiaci OA aj SOŠ
poľnohospodárstva a služieb na vidieku s názvom "Inšpirácie pre podnikateľov
a farmárov v zahraničí".
Dátum poslednej inšpekčnej kontroly: 15. - 18. 12. 2009
Druh inšpekcie: tematická č. 6079/2009-2010
Ak bola inšpekcia vykonaná v šk. roku 2009/2010, uveďte predmety a
oblasti (riadenie, proces, podmienky), v ktorých bola dosiahnutá úroveň:
Tematická inšpekcia bola vykonaná v organizačnej zložke - Obchodná
akadémia. Stav a úroveň vyučovania a učenia sa boli zisťované hospitáciami na 23
vyučovacích hodinách teoretického vyučovania. Inšpekcia bola zameraná na
vyučovací proces a podmienky vyučovacieho procesu. Hospitácie boli vykonané vo
vybraných všeobecno-vzdelávacích predmetoch:
- anglický jazyk- stav a úroveň vyučovania a učenia sa bol na
priemernej úrovni,
- slovenský jazyk a literatúra - stav a úroveň vyučovania a učenia
sa bol na priemernej úrovni,
- telesná výchova - stav a úroveň vyučovania a učenia sa bol na
dobrej úrovni
- odborné predmety: ekonomické cvičenia, podniková ekonomika,
účtovníctvo, administratíva a korešpondencia, tovaroznalectvo, cestovný ruch -
stav a úroveň vyučovania a učenia sa bol na priemernej úrovni
Závery:
Silnými stránkami výchovno-vzdelávacieho procesu bolo
uplatňovanie všeobecných zásad vyučovania s účelným využívaním učebných pomôcok
a spätnej väzby, rozvíjanie poznávacích a učebných kompetencií žiakov najmä
sprístupňovaním poznatkov zrozumiteľným spôsobom s dôrazom na praktickú
aplikáciu poznatkov, rozvíjanie praktických návykov a zručností žiakov a výrazne
pozitívna atmosféra v triedach. V odborných predmetoch bolo pozitívom rozvíjanie
komunikačných kompetencií a vedenie žiakov k prezentovaniu poznatkov. Slabšou
stránkou výchovno-vzdelávacieho jprocesu bolo minimálne diferencovanie úloh a
činností s ohľadom na rozdielne vzdelávacie potreby žiakov v niektorých
vyučovacích predmetoch. Pozitívom z hľadiska činnosti žiakov bol ich záujem o
učenie, schopnosť prezentovať svoje poznatky, používať správne postupy a
techniky najmä pri praktických činnostiach s dodržaním pravidiel bezpečnosti a
ochrany zdravia. Pri sprístupňovaní učebných tém vedeli žiaci využívaž písomný
text, pracovať s dátami, informáciami a IKT. Slašou stránkouz boli hodnotiace a
sebahodnotiace zručnosti žiakov a nižšia úroveň tvorby a spracovania záverov.
Následná inšpekcia dňa: 14. 06. 2010
Závery:
Opatrenia na odstránenie zistených nedostatkov a ich príčin
prijaté riaditeľkou školy zodpovedali inšpekčným zisteniam a boli splnené.
Realizáciou prijatých opatrení boli ŠkVP a tematické VVP uvedených
predmetov zosúladené s príslušnými právnymi predpismi, čím sa zlepšili podmienky
pre vyučovanie TEV a EKC.
Odporúčanie uložené ŠŠI bolo akceptované, čím sa vytvorili
predpoklady pre skvalitnenie podmienok VVP najmä v odborných predmetoch.
Druh inšpekcie: inšpekcia pri priebehu externej časti MS
Dátum: 17. 03. 2010
Závery: Realizácia externej časti a PFIČ v CJ sa
uskutočnila v súlade s právnymi predpismi a pokynmi NUCEM - MATURITA 2010.
Pripravenosť školy a práca predsedníčok PMK boli na dobrej úrovni.
V súvislosti so zabezpečením výchovnovzdelávacieho procesu uviesť
hodnotenie
Priestorové a materiálno - technické vybavenie školy
Škola má:
7 klasických učební
1 učebňu informatiky - 17 PC s pripojením na internet, skener,
tlačiareň, prenosný dataprojektor
1 multimediálnu učebňu - na výuku ekonomických predmetov - 10 PC,
11 notebookov s pripojením na internet, dataprojektor, ekonomické hry Business
Master, elektronická učebnica ekonómie a iné ekonomické pomôcky
2 učebne ADK - na výučbu administratívy a korešpondencie - 37 PC,
dataprojektor
1 jazykové laboratórium - 16 notebookov s výukovým softvérom,
dataprojektorom, slovníkami a cudzojazyčnou literatúrou a časopismi
1 učebňu na výučbu cudzích jazykov s dataprojektorom,
interaktívnou tabuľou, slovníkmi a cudzojazyčnou literatúrou a časopismi
1 chemické laboratórium
2 učebne na výučbu odborných poľnohospodárskych predmetov -
dataprojektor, atlasy, biologické modely, mikroskopy, anatomické modely a pod.
1 učebňu na výučbu slovenského jazyka s dataprojektorom,
videoprehrávačom
1 učebňu na výučbu hospodárskej geografie, dejepisu a
tovaroznalectva s dataprojektorom , vizualizérom a interaktívnou tabuľou,
elektronický tablet
telocvičňu, hádzanárske ihrisko, minifutbalové ihrisko, bežecká
dráha, doskočisko
posilňovňu
1. Dotácie zo štátneho rozpočtu na žiakov
Dotácie zo štátneho rozpočtu 468 670 €
z toho normatívne - mzdy a prevádzka 449 230,00 €
z toho nenormatívne - vzdelávacie poukazy 7 757,00 €
- maturity 3 383,00 €
- na haváriu kanalizačného potrubia 8 300,00€
2. Príspevky na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným
zabezpečením školy od rodičov alebo inej osoby, ktorá má voči žiakovi
vyživovaciu povinnosť
...od združenia rodičov 2 499,00 € na nákup 10 kusov počítačov
3. Finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy a spôsob
ich použitia v členení podľa financovaných aktivít
...mzdy 1140,00 €
energie 2 790,00 €
materiál 2 040,00 €
údržba a služby 1 787,00 €
4. Finančné prostriedky získané od rodičov alebo zákonných
zástupcov žiakov, právnických osôb alebo fyzických osôb a spôsob ich použitia v
členení podľa finančných aktivít
...0
5. Iné finančné prostriedky získané podľa osobitných
predpisov
...Prostriedky z rozpočtu VUC 2660,00 na kofinancovanie projektu
Premena tradičnej školy na modernú
mzdy 260,00 €
poistné 97,00 €
cestovné náhrady 57,00 €
materiál 1 376,00 €
služby 870,00 €
§ 2. ods. 1 j
Projekty
§ 2. ods. 1 k
Výsledky inšpekčnej činnosti
§ 2. ods. 1 l
Materiálno-technické podmienky
§ 2. ods. 1 m
Finančné a hmotné zabezpečenie
§2, odsek 1, písmeno m | v EUR |
---|---|
1. Dotácie zo št. rozpočtu | 468670 |
- normatívne - mzdy a prevádzka | 449230 |
- nenormatívne-vzdel. poukazy | 7757 |
- nenormatívne- maturity | 3383 |
- nenormatívne - havária | 8 300 |
2. Príspevky od rodičov | 2499 |
3. Vzdelávacie poukazy | 7757 |
- mzdy | 1140 |
- energie | 2790 |
-materiál | 2040 |
-údržba a služby | 1787 |
4. Prostriedky od FO a PO | 0 |
5. Prostriedky z rozpočtu VÚC | 2660 |
- kofinancovanie projektu | 2660 |
Plnenie stanoveného cieľa:
1. Úspešne začať pracovať na realizácii projektu Premena tradičnej školy na modernú pod názvom „Nové metódy v škole, lepšie uplatnenie v živote“
- v januári 2010 sme začali s analýzou súčasného stavu, prípravou strategického a realizačného plánu, tieto dokumenty boli ukončené do konca marca 2010
- zapojení učitelia vo vybraných predmetoch začali v januári pracovať na príprave kurikula v zmysle cieľov projektu, kurikulá boli ukončené v auguste 2010
- od marca do konca augusta sa 8 učiteľov zapojených do projektu zúčastňovali vzdelávaní, ktoré boli realizované v rámci projektu
- od apríla do konca augusta 2010 učitelia pracovali na tvorbe nových učebných pomôcok, metodických listov ap.
Cieľ bol splnený.
2. Spracovať osnovy všetkých predmetov podľa Školského vzdelávacieho programu vrátane voliteľných.
- učitelia podľa jednotlivých predmetových komisií dostali za úlohu dopracovať chýbajúce osnovy voliteľných a povinných vyučovacích predmetov, ktoré neboli spracované do konca júna 2009.
- úloha bola hodnotená na úvodnej pedagogickej rade 30. 08. 2010
Cieľ bol splnený.
3. Rozvíjať jazykové a odborné zručnosti žiakov v zahraničí, umožňovať študijné pobyty učiteľov cudzích jazykov v zahraničí.
- v rámci školského roka boli podané dva projekty na zahraničnú stáž pre žiakov OA a SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku
- 4 žiačky Obchodnej akadémie sa zúčastnili trojtýždňového pobytu v Nemecku
- 2 žiaci SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku sa zúčastnili trojtýždňového pobytu v Nemecku na poľnohospodárskej farme
- 4 žiaci SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku sa zúčastnili trojtýždňového pobytu v Holandsku na poľnohospodárskych farmách
- 6 žiačok SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku sa zúčastnilo trojtýždňového pobytu v Poľsku na školskom hospodárstve
- vyučujúca nemeckého jazyka Ing. Setteyová sa zúčastnila študijného pobytu v Nemecku v dĺžke 2 týždňov
Obidva projekty boli úspešne ukončené v stanovených termínoch NA PCV v Bratislave.
Cieľ bol splnený.
4. Škola má veľmi dobrú spoluprácu s Rodičovským združením a Radou školy.
- prostredníctvom rodičovských príspevkov a tiež osobnej pomoci sa podarilo zrekonštruovať 4 učebne, ktoré plánujeme v budúcom školskom roku využívať ako odborné učebne jazykov, ekonomických predmetov, na interaktívne vyučovanie (rekonštrukcia podláh, rekonštrukcia lavíc, inštalácia modernej didaktickej techniky)
- na zasadnutí Rady školy bol úspešne prerokovaný návrh zaradenia nového študijného odboru na Obchodnej akadémii - manažment regionálneho cestovného ruchu a na SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku bolo prerokované nové odborné zameranie - produkcia potravín
- následne bola zaslaná žiadosť na OVaK so všetkými podpornými dokumentmi na schválenie a zaradenie do siete SOŠ
- nové odbory boli zaradené do siete SOŠ rozhodnutím MŠ SR č. 2010-11579/25312:3-917/1 a 2010-11579/25312:3-917/2
5. Rozvíjať mimoškolskú činnosť žiakov a podporovať výchovné podujatia zamerané na rozvoj estetického cítenia a všestranných vedomostí.
- podľa aktuálnych období sme uskutočňovali výchovnú, osvetovú a zároveň aj vzdelávaciu činnosť pre žiakov prostredníctvom organizácie podujatí ako Deň boja za slobodu a demokraciu 20 rokov, predveľkonočné dielne, veľkonočný turnaj, 5. študentský ples a ďalšie.
Cieľ bol splnený.
6. V súlade s Národným programom prevencie obezity sme organizovali voľno-časové aktivity zamerané najmä na športovú činnosť.
- zorganizovali sme 2. ročník veľkonočného volejbalového turnaja,
- v termíne od 8. do 12. februára 2010 sa žiaci druhého ročníka (v počte 38) zúčastnili lyžiarskeho výchovno-výcvikového kurzu, ktorý sa uskutočnil v zimnom stredisku Košútka - Hriňová,
- žiaci 1. a 2. ročníka absolvovali dve účelové cvičenia so zameraním na zvyšovanie fyzickej zdatnosti a pohybovej výkonnosti;
- žiaci 3. ročníka absolvovali kurz na ochranu života a zdravia, ktorý sa uskutočnil v areáli školy a turistický výstup na Pustý hrad,
- v závere školského roka sme svojpomocne a s finančným príspevkom z krúžkovej činnosti rekonštruovali školskú posilňovňu.
Cieľ bol splnený.
7. Podpora ostatných súťaží žiakov aj pre iné školy
- zorganizovali sme 3. ročník medzinárodnej súťaže v písaní na PC pod názvom ZAV Zvolen za odbornej účasti Jaroslava Zavijačiča a Heleny Matouškovej - 9. násobnej majsterky sveta v písaní na PC
- zorganizovali sme Krajské kolo Súťaže o mlieku v spolupráci s PD Očová a mliekarne Koliba - Hriňová, zároveň sme prezentovali zdravú výživu mliečnych výrobkov
Cieľ bol splnený.
Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky:
- úspešne realizujeme projekt Premena tradičnej školy na modernú
- podarilo sa nám dopracovať ŠkVP pre všetky ročníky
- 8 vyučujúcich úspešne absolvovalo vzdelávanie v oblasti
inovatívnych metód a používania novej didaktickej techniky
- podarilo sa nám vybudovať nové multimediálne učebne a zriadiť
jazykové laboratórium
- podarilo sa zrekonštruovať posilňovňu a vybaviť novým cvičebným
náradím na posilovanie,
- úspešne realizujeme súťaže ZAV Zvolen(písanie na PC) a
organizujeme vyššie súťaže (Súťaž o mlieku)
- úspešne realizujeme odborné stáže v zahraničí v rámci
podprogramu Leonardo da Vinci pre obidve školy
- úspešne udržiavame kontakty so školami v zahraničí v Nemecku,
Holandsku, Poľsku a v ČR
- úspešne realizujeme odborné praxe na zmluvne dohodnutých
pracoviskách pre obidve školy
- úspešne svojpomocne rekonštruujeme učebne za spolupráce
Rodičovského združenia
Oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a
vzdelávania zlepšiť:
1. Využívanie digitálneho obsahu na vyučovanie niektorých
predmetov
Opatrenie: spolupracovať so vzdelávacími inštitúciami v oblasti
prípravy a preškolenia učiteľov na elearningovú formu vzdelávania.
2. Sprístupniť pre žiakov školskú knižnicu ako zdroj informácií
pre vyučovanie niektorých predmetov.
Opatrenie: svojpomocne zrekonštruovať miestnosť na zriadenie
knižnice a uloženie vybraných kníh najmä pre potreby žiakov.
3. Dobudovať ďalšiu miestnosť v telocvični školy ako druhú
posilňovňu.
Opatrenie: využiť možnosti vzdelávacích poukazov na zakúpenie
ďalších zariadení na dobudovanie posilňovne.
4. Pripraviť podklady pre prípadný projekt na výmenu okien a
vstupných dverí do budovy školy.
Opatrenie: hľadať možnosti získania finančných prostriedkov na
výmenu okien v budove školy.
5. Školská jedáleň vykazuje nízky počet stravníkov zo strany
žiakov.
Opatrenie: pripraviť výchovné podujatie na zdravú výživu mladých
ľudí, vykonať osvetu zdravého stravovania konzumáciou teplých jedál v porovnaní
s rýchlym občerstvením ponúkaných v bufetoch.
Sebahodnotenie (SWOT analýza)
Silnými stránkami školy na skvalitnenie a rozvoj
výchovno-vzdelávacieho procesu sú:
- komplexnosť školy a jej poloha (škola, stravovacie zariadenie,
športový areál),
- kvalita a skúsenosť pedagogických zamestnancov, vysoká odbornosť
vyučovania,
- dobrá počítačová gramotnosť všetkých pedagogických zamestnancov,
- projektové aktivity školy a realizácia niekoľkých projektov,
- prezentácia školy na verejnosti (dni otvorených dverí),
- dobré vybavenie štandardných a odborných učební, kabinetov,
- zabezpečenie odbornej praxe v zmluvných podnikoch v blízkom
okolí,
- aktivity na získanie mimorozpočtových finančných prostriedkov(2
% dane z príjmov, sponzorské príspevky, projekty...),
- partnerská spolupráca so školou v Nemecku a v Holandsku je
založená aj na študijnom jazykovom pobyte našich žiakov,
- existujúce tradičné aktivity,
- kvalitne fungujúca tímová práca učiteľov.
Slabou stránkou školy je :
- nedostatok finančných prostriedkov na rekonštrukciu
odborných učební, ďalších sociálnych zariadení a jedálne,
- nedostatočná MTZ pre kontakt s pracoviskami praktického
vyučovania(služobné auto, vozidlo na prepravu žiakov na prax) a nedostatočná
technika pre údržbu cca 3 ha areálu(samochodná kosačka)
- nedostatok kvalitných PC pre zavádzanie modernejších spôsobov
vyučovania
- chýbajúce aktuálne učebnice pre vyučovanie odborných predmetov
- nedostatočná vybavenosť pre moderné vyučovanie cudzích jazykov,
- nižší záujem uchádzačov o štúdium na SOŠ poľnohospodárstva a
služieb na vidieku (nedostatočné spoločenské uznanie povolaní v
poľnohospodárskej výrobe).
Príležitostí školy signalizujú
- bezproblémové uplatnenie absolventov školy v zahraničných
farmách s cieľom získať prax,
- zavedenie nových študijných odborov na SOŠ v odbore
agropodnikanie - jazdectvo, agroturistika,
- zavedenie nových študijných odborov na OA: ekonomické lýceum a
manažment cestovného ruchu,
- zriadenie jazykovej školy s právom vykonania štátnej skúšky,
- možnosti rekvalifikačných kurzov podľa potrieb úradu práce vo
Zvolene (jazykové, IKT, a pod.), máme akreditáciu MŠ SR na realizáciu kurzu
euro-administratívny pracovník,
- fungujúce partnerstvo s podobnými školami doma a v zahraničí,
- dobrá a funkčná spolupráca so zamestnávateľmi a zriaďovateľom,
ŠPÚ a ŠIOV ako predpokladu dobrých koncepčných a poradenských služieb,
- zosúladenie odbornosti žiakov s požiadavkami trhu práce na
základe analýz podnikateľských subjektov,
- umožniť ďalšie vzdelávanie učiteľov (metodické centrum, vysoké
školy),
- využívať možnosti štrukturálnych a iných fondov,
- zmeniť školu na centrum vzdelávania, športu,
- organizovať spoločné workshopy SŠ - ZŠ.
Prekážky v rozvoji školy sú: .
- nedostatok finančných prostriedkov na obnovu a prevádzku školy,
- nedostatok finančných prostriedkov na investície,
- nedostatok financií na odmeňovanie pedagogických a
nepedagogických zamestnancov, ktoré sú vyčlenené v štátnom rozpočte,
- pomalé napredovanie rozvoja poľnohospodárskych firiem v okrese
Zvolen,
- nízka priemerná mzda v oblasti poľnohospodárstva,
- konkurencia škôl podobného typu v meste Zvolen,
- nepriaznivý demografický vývoj v SR,
- nepriaznivá ekonomická situácia v niektorých rodinách,
- nedostatočný záujem zo strany rodičovskej verejnosti,
- inteligenčný potenciál budúcich žiakov.
Pri zisťovaní pri ukončení štúdia sme mali nasledovné informácie:
Obchodná akadémia:
- počet absolventov:........
- počet študujúcich na VŠ:......
- počet pracujúcich
- nemáme relevantné informácie:-.......
SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku:
počet absolventov:........
- počet študujúcich na VŠ:......
- počet pracujúcich
- nemáme relevantné informácie:-.......
§ 2. ods. 1 o
Úspechy a nedostatky
§ 2. ods. 1 p
Uplatnenie žiakov
Názov záujmového krúžku | Počet detí | Počet skupín |
---|---|---|
Volejbalový | 16 | |
Spracovanie mlieka | 22 | |
Redakčný | 8 | |
Túry do literatúry | 30 | |
Jazdecký | 13 | |
Chceme vedieť dobre nemecky | 7 | |
Konverzácia v ANJ | 13 | |
Basketbalový | 8 | |
Badmintonový | 6 | |
Futbalový | 19 | |
Sudoku | 8 | |
Labyrint anglickej gramatiky | 25 | |
Po literárnych stopách | 19 | |
Účtovnícky | 22 | |
Práca na PC | 59 | |
Čo s internetom | 32 | |
Spolu | 277 |
- rodičovské združenia sa konajú 3x ročne podľa návrhu rodičov,
- v spolupráci s rodičmi sme zabezpečili údržbu niektorých učební napr. vymaľovanie tried
- pomocou finančných prostriedkov Rodičovského združenia sme zakúpili nové 10 ks PC a nové 20 ksLCD monitory
- rodičovské združenie prispieva na zakupovanie pomôcok pre vyučovací proces
- rodičia sa aktívne zúčastňujú prezentačných dní napr. na Deň učiteľov, kde žiaci prezentujú svoje úspechy dosahované v jednotlivých predmetoch
Spolupráca školy a verejnosti:
- aktívne spolupracujeme so Slovenským zväzom záhradkárov pri
organizovaní výstav ovocia a zeleniny
- aktívne spolupracujeme s firmou MEN z Banskej Bystrice pri
organizácii výstavy Kvetena jarná záhrada v priestoroch Múzea SNP
- aktívne spolupracujeme s firmami v oblasti cestovného ruchu
napr. Cestovná kancelária Agritours vo Zvolene, (žiaci OA tam vykonávajú prax)
- aktívne spolupracujeme s firmou Kronovision vo Zvolene v oblasti
výkonu praxe žiakov OA
- aktívne spolupracujeme s firmami Isokman Bakova Jama, Ekoplant
Banská Bystrica v oblasti výkonu praxe žiakov
- aktivne spolupracujeme s Arborétom Borová Hora v oblasti
aranžovania počas prezentačných dní otvorených dverí
Vypracovali: Ing. Anna Škovierová, Ing. Janka Borgulová, Ing.
Andrea Pivarníková
Zvolen 13. októbra 2010
Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa: 14. októbra 2010
Správa prerokovaná v Rade školy dňa: 13. októbra 2010
§ 2. ods. 2 d
Spolupráca školy a verejnosti
Záver