Záverečná správa za rok 2009/2010

Správa

o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2009/2010

Podľa vyhlášky Ministerstva Školstva SR 9/2006 Z.z.

§ 2. ods. 1 a

Základné identifikačné údaje

Názov školy Spojená škola, Zvolen
Adresa školy Lieskovská cesta 1, 960 01 Zvolen
Telefón +421455320 820
E-mail sekretariat@spoazv.edu.sk
WWW stránka www.spoazv.edu.sk
Zriaďovateľ Banskobystrický samosprávny kraj, Nám. SNP 23, Banská Bystrica

Vedúci zamestnanci školy

  Priezvisko, meno Telefón Služ. mobil e-mail
Riaditeľ Ing. Anna Škovierová 045/532 08 20   skovierova@spoazv.edu.sk
ZRŠ Ing. Andrea Pivarníková 045/532 08 20   pivarnikova@spoazv.edu.sk
ZRE Ing. Janka Borgulová 045/532 08 20   borgulova@spoazv.edu.sk
Hospodárka Alena Viňanská 045/532 08 20   hospodarka@spoazv.edu.sk
Vedúca školskej jedálne Emília Michlaská 045/532 08 20   skolskajedalen@spoazv.edu.sk

Rada školy

  Titl., priezvisko, meno Kontakt
predseda - (zástupca rodičov) Elena Hukelová  
pedagogickí zamestnanci Ing. Alena Oravcová  
  Ing. Zuzana Setteyová  
     
nepedagogickí zamestnanci Anna Žilková  
     
zástupcovia rodičov Ing. Slavomír Stašiov, PhD  
  Ingrid Obradovič  
     
zástupcovia zriaďovateľa Mgr. Imrich Kováč  
  Ing. Jozef Gajdoš  
  Ing. Jozef Mikuš  
  MUDr. Milan Čarnoký  
     
zástupca žiakov Jakub Pichler  

Poradné orgány školy

Názov MZ a PK Vedúci Zastúpenie predmetov Poznámka
PK ekonomických predmetov Ing. Erika Guničová ekonomické predmety, MAT, INF  
PK spoločensko-vedných predmetov Ing. Žofia Kocúrová CJ, SJL, DEJ, OBN, ETV  
PK poľnoh, predmetov Ing. Alena Oravcová poľ. predmety, CHE  

§ 2. ods. 1 b

Údaje o počte žiakov

Počet žiakov školy: 333

Počet tried: 13

Podrobnejšie informácie:
Trieda Počet žiakov z toho ŠVVP
1. A 25  
1. B 29  
1. C 12  
2. A 34  
2. B 28  
2. C 22  
3. A 34  
3. B 33  
3. C 21 2
4. A 29  
4. B 19  
4. C 23 1

§ 2. ods. 1 d

Úspešnosť žiakov na prijímacích skúškach na SŠ

Obchodná akadémia:

Počet prihlásených žiakov na prijímacie skúšky: 93/ 75 dievčat

Počet žiakov prijatých bez prijímacej skúšky: 60 / 48 dievčat

Počet žiakov prijatých po úspešnom absolvovaní prijímacích skúšok: PS sa nekonali

Počet zapísaných prvákov k 30.6.2009: 54/ 42 dievčat

SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku:

Počet prihlásených žiakov na prijímacie skúšky: 23/ 11 dievčat

Počet žiakov prijatých bez prijímacej skúšky: 23 / 11 dievčat

Počet žiakov prijatých po úspešnom absolvovaní prijímacích skúšok: PS sa nekonali

Počet zapísaných prvákov k 30.6.2009: 10/ 3 dievčatá

Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2009: 64/ 45 dievčat


  OA SOŠ - agropodnikanie Spolu         Spolu
prihlásení 93 23 116          
prijatí 60 23 83          
% úspešnosti 64,51 100 71,55          
zapísaní 54 10 64          

§ 2. ods. 1 e

Klasifikácia tried

Trieda ADK ADC ANJ 2AJ APC API ACB BIO BIE CER CCF CAC CJM CBQ CVM
1. A 1,8   2,44 2,22       1,56              
1. B 1,62   2,41         1,97              
1. C 3   3,89         2,83              
2. A 2,12   2,29 2,65         1,21            
2. B 1,93   2,82                        
2. C 2,59   3,73   3,45     2,68              
3. A 1,85   2,39 2,63   2,21                 1,82
3. B 2,48   3,06     2,12                 1,13
3. C     3,6                        
4. A 1,34   2,46 2,63           2,04         2
4. B 1,63   2,32             2,06         2
4. C     3,4                        

Trieda COR CVQ CSQ CFA DAS DEJ DOV EKL EKC EKO EVO ETV FYZ HOG HOS
1. A           1,8               2,12  
1. B           1,52               1,79  
1. C           2,67                  
2. A           1,97               1,53 1,91
2. B           2,43   1,61           1,89 2,32
2. C           3,41                  
3. A       1,4                     2,68
3. B       1,4                     3,36
3. C                   3,65          
4. A         2,58       2,72            
4. B         2,53       2,58            
4. C                              

Trieda CHE CHZ CHK CKZ CMZ CCL IUC INF IVT JOD KAJ KCJ KNJ MAN MOF
1. A               1,68              
1. B               1,69              
1. C 3,17 2,25           2,5              
2. A               1,91     2,06   2,29    
2. B               1,93     2,29        
2. C   2,86     2,55     3     3,73   3,57    
3. A                     1,78   2,88   1,61
3. B                     2,73       2,2
3. C   3,15                          
4. A                     2,69   2,25    
4. B                     1,68        
4. C         3                   2,5

Trieda MPS MAM MAT MEC MOV NBV NAH NEJ 2NJ OBN ORA OVO PRT CPK PSK
1. A     2,64         2,22 2,38 2,12          
1. B     2,24           2,14 1,76          
1. C     3         3,33   2     2,92    
2. A     2,44         2,53 2,24 1,76          
2. B     2,79           2,89 1,75          
2. C     3,45   2,82     3,86   1,18     2,82    
3. A     2,91         2,88 2,5 1,74          
3. B     3,03           2,79 2,33          
3. C     3,3 2,1 1,85     3,8   2,45     2,55    
4. A     2,21         2,5 2,62            
4. B     1,84           2,63            
4. C               3,14   2,18          

Trieda POS QSM QAT CVR POE POM PZP PCOZ PRN PXA PRJ RAV SAJ SEB IUS
1. A         2,88                    
1. B         2,59                    
1. C                   2          
2. A         2,56                    
2. B         2,93                    
2. C                   2,05          
3. A         2,97       2,44 1,68          
3. B         3,21       2,85 1,85          
3. C 3               3,55 1,95     3,5    
4. A         3,28                    
4. B         2,84                    
4. C 3,09         3,09       2,13   2,77 3,27    

Trieda MZE SNJ SVT SJL KMM SPB Spr SOR STA TEA TEV TCOZ TVZ CUN UCT
1. A       2,84     1       1,65   2,32    
1. B       2,41     1       1,5   2,34    
1. C       3,67     1,5       2,25        
2. A       2,59     1,06       1,41   1,79   2,47
2. B       2,79     1       1,73   2,79   2,14
2. C       3,41     1,5       2,05        
3. A       2,21     1,06       1,84       2,35
3. B       2,48     1,21       1,77       3,36
3. C   3,4   3,15   2,85 1,5       2,58       3,25
4. A       2,93     1,03       1       2,83
4. B       2,37     1       1,89       2,53
4. C   3   3,59   2,09 1 2,95     1,45       3,36

Trieda MEU USP VET CZB ZAR ZOR ZPL ZYU ZAV ZAZ ZIV
1. A                      
1. B                      
1. C                   2,25  
2. A                      
2. B                      
2. C                   2,36  
3. A                      
3. B                      
3. C                   2,45  
4. A 2,41                    
4. B 2,74                    
4. C                 2,86   3,09

Prospech žiakov

Trieda Počet Vyznamenaní Veľmi dobre Prospeli Neprospeli Neklasifikovaní Správanie 2 Správanie 3 Správanie 4
1. A 25 5 5 25 0 0 0 0 0
1. B 29 8 8 29 0 0 0 0 0
1. C 12 0 2 9 3 0 1 1 1
2. A 34 6 12 34 0 0 0 1 0
2. B 28 0 10 28 0 0 0 0 0
2. C 22 0 3 19 3 0 1 2 2
3. A 34 5 9 34 0 0 2 0 0
3. B 33 1 5 31 2 0 1 0 2
3. C 21 0 2 19 1 1 4 0 2
4. A 29 0 0 0 0 0 0 0 0
4. B 19 0 0 0 0 0 0 0 0
4. C 23 2 2 0 0 0 0 0 0

Dochádzka žiakov

Trieda Počet Zamešk. hod. Zam. na žiaka Ospravedlnené Ospr. na žiaka Neospravedlnené Neosp. na žiaka
1. A 25 3541 141,64 3519 140,76 22 0,88
1. B 29 3343 115,28 3340 115,17 3 0,10
1. C 12 2877 239,75 2677 223,08 200 16,67
2. A 34 4618 135,82 4596 135,18 22 0,65
2. B 28 4561 162,89 4541 162,18 20 0,71
2. C 22 5665 257,50 5045 229,32 620 28,18
3. A 34 6613 194,50 6580 193,53 33 0,97
3. B 33 7919 239,97 7701 233,36 218 6,61
3. C 21 3904 185,90 3507 167,00 397 18,90
4. A 29 1341 46,24 1330 45,86 11 0,38
4. B 19 860 45,26 854 44,95 6 0,32
4. C 23 1712 74,43 1629 70,82 83 3,60

Výsledky externých meraní

Názov Počet žiakov Úspešnosť v % Iný údaj o úspešnosti
Monitor SJL      
Monitor MAT      

Štatistické spracovanie výsledkov maturitnej skúšky

Predmet Úroveň Počet (M/Ž) PFEČ priemer PFEČ počet PFIČ priemer PFIČ počet 1 Ústna 2 Ústna 3 Ústna 4 Ústna 5 Ústna Ústna priemer Ústna počet
Anglický jazyk B1 47 (11/36) 51,24% 47 62,45% 47 11 16 15 4 1 2,32 47
Anglický jazyk B2 1 (1/0) 76,70% 1 95,00% 1 1         1,00 1
Nemecký jazyk B1 23 (9/14) 51,73% 23 63,91% 23 5 7 7 3 1 2,48 23
Praktická časť odbornej zložky   71 (21/50)                      
Slovenský jazyk a literatúra   71 (21/50) 59,67% 71 53,99% 71 12 22 20 16 1 2,61 71
Teoretická časť odbornej zložky   71 (21/50)         15 17 22 17   2,58 71

Výsledky praktickej časti maturitnej skúšky

Predmet Úroveň Počet (M/Ž) 1 Praktická 2 Praktická 3 Praktická 4 Praktická 5 Praktická Praktická priemer Praktická počet
Praktická časť odbornej zložky   71 (21/50) 20 21 25 4 1 2,23 71

§ 2. ods. 1 f

Odbory a učebné plány

Učebné plány:

Obchodná akadémia

študijný odbor: obchodná akadémia, kód 63 17 6

Učebné plány pre 1. - 2. ročník, schválené riaditeľkou školy 27. 08. 2008

Učebné plány pre 3. - 4. ročník, schválené MŠ SR dňa 31. 05. 2004 čislom CD- 2004-6570/13766-5:093 s platnosťou od 1. septembra 2004 začínajúc 1. ročníkom

SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku

študijný odbor: agropodnikanie

zameranie: poľnohospodárske služby

Učebné plány pre 1. - 2. ročník, schválené riaditeľkou školy 27. 08. 2008

Učebné plány pre 3. - 4. ročník, schválené MŠ SR dňa 16. 12. 2004 pod číslom CD-2004-13702/27968-1:093 s platnosťou od 01. 09. 2005 začínajúc 1. ročníkom
Trieda Študijný (učebný) odbor Zameranie
1. A 6317 6 obchodná akadémia  
1. B 6317 6 obchodná akadémia  
1. C 4210 6 agropodnikanie poľnohospodárske služby
2. A 6317 6 obchodná akadémia  
2. B 6317 6 obchodná akadémia  
2. C 4210 6 agropodnikanie poľnohospodárske služby
3. A 6317 6 obchodná akadémia  
3. B 6317 6 obchodná akadémia  
3. C 4210 6 agropodnikanie poľnohospodárske služby
4. A 6317 6 obchodná akadémia  
4. B 6317 6 obchodná akadémia  
4. C 4210 6 agropodnikanie poľnohospodárske služby

§ 2. ods. 1 g

Zamestnanci

Pracovný pomer
Pracovný pomer Počet pedag. prac. Počet nepedag. prac. Počet úväzkov pedag. prac. Počet úväzkov nepedag. prac.
TPP 23 10    
Znížený úväzok 2 1    
ZPS 0 1    
Na dohodu 1 0    

Kvalifikovanosť pedagogických pracovníkov

počet nekvalifikovaných kvalifikovaných spolu
učiteľov   26 26
vychovávateľov   0 0
asistentov učiteľa   0  
       
spolu   26 26

§ 2. ods. 1 h

Vzdelávanie zamestnancov

Ďalšie vzdelávanie Počet absolventov Počet študujúcich
1.kvalifikačná skúška    
2.kvalifikačná skúška    
štúdium školského manažmentu 1 1
špecializačné inovačné štúdium 2 9
špecializačné kvalifikačné 1  
hospitačný pobyt v zahraničí 1  
vzdelávanie k tvorbe maturitných zadaní 1  
Spolu 6 10

§ 2. ods. 1 i

Prehľad výsledkov súťaží a olympiád

Názov súťaže školské kolo okr. kolo regionálne kolo kraj. kolo národ. kolo medzinár. kolo
Súťaž o mlieku 9 žiakov     2 ž./1. a 3. miesto/ 2 ž./8.miesto/  
SOČ 3 žiaci     1 ž.    
Olymiáda v CJ 25 žiakov 2 ž.        
Prednes poézie a prózy 12 žiakov          
Olypiáda ľudských práv 30 žiakov   1 ž.      
Mladý Európan     3 ž./4.miesto/      
Súťaž v Sudoku 22 žiakov       2 ž./8.miesto/  
Veľtrh cvičných firiem 12 žiakov   12 ž.      
Písanie na PC 15 žiakov         2 ž.
Spracovanie informácií na PC 15 žiakov     2 ž.    
Medzinárodná internetová súťaž INTERSTENO 32 žiakov         32 ž./27.miesto/
Stolný tenis 15 žiakov 4 ž./1. miesto/ 4 ž.      
Volejbal - chlapci 12 žiakov 7 ž./4.miesto/        
Volejbal dievčatá 56 žiakov 8 ž.        
Basketbal - dievčatá   10 ž./4.miesto/        
Basketbal - chlapci   8 ž./4. miesto/        
Futbal 15 žiakov 14 ž./1.miesto/ 14/1.miesto/      
Schoolgames 30 žiakov          
Prečo som na svete ráda/výtvarná súťaž/         1 ž.  
Chudoba cti netratí/literárna súťaž/         1 ž.  

Aktivity a prezentácia na verejnosti

1iVložiť text o prezentácii školy na verejnosti (napr. vydávanie školského časopisu, školské akadémie, športové a kultúrne akcie, poskytovanie služieb žiakom a rodičom a pod...)Aktivity a prezentácia na verejnosti

September

- prezentácia aktivít v regionálnom týždenníku My - Zvolensko - podpolianske noviny

(o stáži žiakov SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku v Nemecku a Poľsku)v rámci projektu Leonardo da Vinci )

Október

- SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku sa prezentovala na Okresnej výstave ovocia a zeleniny , ktorá je každoročne organizovaná OV Slovenského zväzu záhradkárov vo Zvolene - cena poroty za stromček granátového jablka, udelené uznanie SZZ za aktívnu spoluprácu pri organizovaní výstav

- účasť na celoslovenskej kampani Dni nezábudiek, ktorú organizuje Liga za duševné zdravie

November

- výchovné podujatie „20 rokov zmien“ - pri príležitosti 20. výročia Nežnej revolúcie a Dňa boja za slobodu a demokraciu sme zorganizovali ako celoškolskú akciu zameranú na pripomenutie novembrových udalostí pred 20timi rokmi

- aktivizácia žiakov školy na akciu „Študentská kvapka krvi“ - vyhlásená Slovenským Červeným krížom - zúčastnilo sa 6 žiakov

- Burza práce a informácií, o možnosti štúdia na našej škole - Žiar nad Hronom, Závadka, Brezno

- účasť žiačok a učiteľov OA na medzinárodnej súťaži v písaní na počítači ZAV Hodonín (ČR)v novembri 2009

- naša škola organizovala 2. ročník medzinárodnej súťaže v písaní na PC ZAV Zvolen

(publikované v Slovenskom stenografe č. 5 2009/10)

- škola realizuje pod záštitou Nadácie pre deti Slovenska vzdelávací komunitný program zameraný na finančné vzdelávanie priamo v komunitách - Škola rodinných financií - pre dôchodcov, nezamestnaných, Občianske združenie Návrat v Kráľovej pri Zvolene - publikované v (Učiteľské noviny, Zvolenské noviny, My Zvolensko-podpolianske noviny)

December

- organizovali sme Deň otvorených dverí pre rodičov a žiakov 9. ročníkov s cieľom

informovať o možnostiach štúdia na našej škole a prezentovať úspechy našich žiakov doma a v zahraničí

- urobili sme osobné prezentácie o štúdiu na našej škole na rodičovských združeniach

vo Zvolene a okolitom regióne - spracovaná CD prezentácia pre ZŠ

- účasť žiakov a učiteľov na Veľtrhu cvičných firiem v Bratislave

- diskusia s Ing. Vladimírom Maňkom, predsedom BBSK a poslancom Európskeho parlamentu v rámci súťaže EUROŠKOLA

Február

- žiačky OA sa zúčastnili trojtýždňovej stáže v Nemecku v rámci projektu Leonardo da

Vinci

- vedenie školy vycestovalo na priateľskú návštevu do partnerskej školy vo Werderi v Nemecku s cieľom prerokovať možnosti ďalšej spolupráce

- Žiacka školská rada zorganizovala 4. ročník študentského plesu v DK ŽSR

- prezentácia štúdia na SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku a poľnohospodárskeho školstva na Slovensku odborníkom z poľnohospodárskej praxe z USA - štát Indiana (26. 02. 2010)

- Rok boja proti chudobe - Európa v škole - žiačka OA pod vedením učiteľky zaslala príspevok do súťaže

Marec

- prezentácia školy v MY- Zvolensko-podpolianske noviny (Organizácia 11. ročníka krajskej súťaže o mlieku pre žiakov poľnohospodárskych škôl pod záštitou KŠÚ, zúčastnili sa Ing. Martiš a Ing. Kolárska, naši žiaci obsadili 1. miesto j. Furik a 3. miesto D. Straková)

- účasť na celoslovenskom kole Súťaž o mlieku na SOŠ veterinárnej v Nitre

- prezentácia účasti žiakov(web stránka VUC) na regionálnom kole olympiády Mladý účtovník - 1. miesto P. Burjetová, 6. miesto J. Klányi

- účasť na celoslovenskom kole olympiády Mladý účtovník, ktorú organizuje firma Kros a.s. Žilina - 4. miesto P. Burjetová

- organizácia výchovného podujatia „Predveľkonočné dielne“ - celoškolská akcia zameraná na tvorivosť žiakov s tematikou veľkonočných sviatkov

Apríl

- účasť SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku na 12. ročníku prezentačno-predajnej výstave Kvetena pod záštitou primátora mesta Banská Bystrica - žiaci pripravili vlastný prezentačný stánok

- účasť žiakov OA na 14. veľtrhu cvičných firiem v Žiari nad Hronom

- účasť žiakov na verejnej finančnej zbierke organizovanej Občianskym združením pre duševné zdravie Delfín

- žiaci OA sa zúčastnili akcie „Klúč od zvolenskej pevnosti”, ktorú organizuje Centrum voľného času

Máj

- účasť žiakov OA na medzinárodnej internetovej súťaži INTERSTENO 2010 v písaní na klávesnici - žiačka P. Slúková obsadila 27. miesto z 450 účastníkov

- žiaci OA sa zúčastnili akcie „Putovanie po Európe“

Jún

- žiaci 1. ročníkov OA reprezentovali školu na súťaži „ Talenti 1. ročníkov”, ktorá sa konala na OA v Jihlave v ČR - žiačka P. Slúková obsadila 6. miesto

- prezentácia v regionálnom týždenníku MY o stáži našich žiakov v Holandsku a v Poľsku v júni 2010

- riaditeľka školy navštívila partnerskú školu v Bogdanczowiciach v Poľsku s cieľom pokračovať v realizácii projektov

- Ing. Setteyová zorganizovala exkurziu žiakov školy formou poznávacieho pobytu v Nemecku v spolupráci s partnerskou školou vo Werderi v termíne 20. - 25. 05. 2010

- Ing. Kocúrová zorganizovala a pripravila aj príspevok na web ÚBBSK, poznávací zájazd pre žiakov školy do Londýna v dňoch 17. 06. - 23. 06. 2010

§ 2. ods. 1 j

Projekty

Projekty, do ktorých je škola zapojená, ich zameranie, stručná charakteristika

A) Dlhodobé

- od 30. septembra 2009 máme podpísanú zmluvu s ASFEU (agentúrou pre štrukturálne fondy) pri MŠ SR. Projekt pod názvom "Nové metódy v škole, lepšie uplatnenie v živote.", má trvanie do 30. septembra 2011.

- od 1. júla 2009 sme mali schválený projekt s názvom "Mladí farmári za hranicami Slovenska", ktorý sme podávali na Agentúru pre celoživotné vzdelávanie v rámci podprogramu Leonardo da Vinci. V rámci tohto projektu sa 12 žiakov SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku zúčastnilo zahraničnej stáže v Nemecku, Poľsku a Holandsku. Projekt bol úspešne ukončený 27. júla 2010.

B) Krátkodobé

- v septembri 2009 bol podaný a následne schválený projekt s názvom "Slovenskí študenti spoznávajú podnikanie v zahraničí". Štyri žiačky Obchodnej akadémie sa zúčastnili stáže v troch nemeckých podnikoch na odborných pracoviskách v administratíve. Projekt bol úspešne ukončený 14. 03. 2010.

C) V školskom roku 2009/2010 boli školou vypracované projekty:

- v auguste 2010 bol vypracovaný projekt pre obdobie od január 2011- máj 2012 na základe výzvy Agetúry SAAMS PCV v Bratislave, bol podaný k 15. septembru 2010. Do projektu boli spoločne zahrnutí žiaci OA aj SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku s názvom "Inšpirácie pre podnikateľov a farmárov v zahraničí".

§ 2. ods. 1 k

Výsledky inšpekčnej činnosti

Dátum poslednej inšpekčnej kontroly: 15. - 18. 12. 2009

Druh inšpekcie: tematická č. 6079/2009-2010

Ak bola inšpekcia vykonaná v šk. roku 2009/2010, uveďte predmety a oblasti (riadenie, proces, podmienky), v ktorých bola dosiahnutá úroveň:

Tematická inšpekcia bola vykonaná v organizačnej zložke - Obchodná akadémia. Stav a úroveň vyučovania a učenia sa boli zisťované hospitáciami na 23 vyučovacích hodinách teoretického vyučovania. Inšpekcia bola zameraná na vyučovací proces a podmienky vyučovacieho procesu. Hospitácie boli vykonané vo vybraných všeobecno-vzdelávacích predmetoch:

- anglický jazyk- stav a úroveň vyučovania a učenia sa bol na priemernej úrovni,

- slovenský jazyk a literatúra - stav a úroveň vyučovania a učenia sa bol na priemernej úrovni,

- telesná výchova - stav a úroveň vyučovania a učenia sa bol na dobrej úrovni

- odborné predmety: ekonomické cvičenia, podniková ekonomika, účtovníctvo, administratíva a korešpondencia, tovaroznalectvo, cestovný ruch - stav a úroveň vyučovania a učenia sa bol na priemernej úrovni

Závery:

Silnými stránkami výchovno-vzdelávacieho procesu bolo uplatňovanie všeobecných zásad vyučovania s účelným využívaním učebných pomôcok a spätnej väzby, rozvíjanie poznávacích a učebných kompetencií žiakov najmä sprístupňovaním poznatkov zrozumiteľným spôsobom s dôrazom na praktickú aplikáciu poznatkov, rozvíjanie praktických návykov a zručností žiakov a výrazne pozitívna atmosféra v triedach. V odborných predmetoch bolo pozitívom rozvíjanie komunikačných kompetencií a vedenie žiakov k prezentovaniu poznatkov. Slabšou stránkou výchovno-vzdelávacieho jprocesu bolo minimálne diferencovanie úloh a činností s ohľadom na rozdielne vzdelávacie potreby žiakov v niektorých vyučovacích predmetoch. Pozitívom z hľadiska činnosti žiakov bol ich záujem o učenie, schopnosť prezentovať svoje poznatky, používať správne postupy a techniky najmä pri praktických činnostiach s dodržaním pravidiel bezpečnosti a ochrany zdravia. Pri sprístupňovaní učebných tém vedeli žiaci využívaž písomný text, pracovať s dátami, informáciami a IKT. Slašou stránkouz boli hodnotiace a sebahodnotiace zručnosti žiakov a nižšia úroveň tvorby a spracovania záverov.

Následná inšpekcia dňa: 14. 06. 2010

Závery:

Opatrenia na odstránenie zistených nedostatkov a ich príčin prijaté riaditeľkou školy zodpovedali inšpekčným zisteniam a boli splnené.

Realizáciou prijatých opatrení boli ŠkVP a tematické VVP uvedených predmetov zosúladené s príslušnými právnymi predpismi, čím sa zlepšili podmienky pre vyučovanie TEV a EKC.

Odporúčanie uložené ŠŠI bolo akceptované, čím sa vytvorili predpoklady pre skvalitnenie podmienok VVP najmä v odborných predmetoch.

Druh inšpekcie: inšpekcia pri priebehu externej časti MS

Dátum: 17. 03. 2010

Závery: Realizácia externej časti a PFIČ v CJ sa uskutočnila v súlade s právnymi predpismi a pokynmi NUCEM - MATURITA 2010. Pripravenosť školy a práca predsedníčok PMK boli na dobrej úrovni.

§ 2. ods. 1 l

Materiálno-technické podmienky

V súvislosti so zabezpečením výchovnovzdelávacieho procesu uviesť hodnotenie

Priestorové a materiálno - technické vybavenie školy

Škola má:

7 klasických učební

1 učebňu informatiky - 17 PC s pripojením na internet, skener, tlačiareň, prenosný dataprojektor

1 multimediálnu učebňu - na výuku ekonomických predmetov - 10 PC, 11 notebookov s pripojením na internet, dataprojektor, ekonomické hry Business Master, elektronická učebnica ekonómie a iné ekonomické pomôcky

2 učebne ADK - na výučbu administratívy a korešpondencie - 37 PC, dataprojektor

1 jazykové laboratórium - 16 notebookov s výukovým softvérom, dataprojektorom, slovníkami a cudzojazyčnou literatúrou a časopismi

1 učebňu na výučbu cudzích jazykov s dataprojektorom, interaktívnou tabuľou, slovníkmi a cudzojazyčnou literatúrou a časopismi

1 chemické laboratórium

2 učebne na výučbu odborných poľnohospodárskych predmetov - dataprojektor, atlasy, biologické modely, mikroskopy, anatomické modely a pod.

1 učebňu na výučbu slovenského jazyka s dataprojektorom, videoprehrávačom

1 učebňu na výučbu hospodárskej geografie, dejepisu a tovaroznalectva s dataprojektorom , vizualizérom a interaktívnou tabuľou, elektronický tablet

telocvičňu, hádzanárske ihrisko, minifutbalové ihrisko, bežecká dráha, doskočisko

posilňovňu

§ 2. ods. 1 m

Finančné a hmotné zabezpečenie

1. Dotácie zo štátneho rozpočtu na žiakov

Dotácie zo štátneho rozpočtu 468 670 €

z toho normatívne - mzdy a prevádzka 449 230,00 €

z toho nenormatívne - vzdelávacie poukazy 7 757,00 €

- maturity 3 383,00 €

- na haváriu kanalizačného potrubia 8 300,00€

2. Príspevky na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy od rodičov alebo inej osoby, ktorá má voči žiakovi vyživovaciu povinnosť

...od združenia rodičov 2 499,00 € na nákup 10 kusov počítačov

3. Finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy a spôsob ich použitia v členení podľa financovaných aktivít

...mzdy 1140,00 €

energie 2 790,00 €

materiál 2 040,00 €

údržba a služby 1 787,00 €

4. Finančné prostriedky získané od rodičov alebo zákonných zástupcov žiakov, právnických osôb alebo fyzických osôb a spôsob ich použitia v členení podľa finančných aktivít

...0

5. Iné finančné prostriedky získané podľa osobitných predpisov

...Prostriedky z rozpočtu VUC 2660,00 na kofinancovanie projektu Premena tradičnej školy na modernú

mzdy 260,00 €

poistné 97,00 €

cestovné náhrady 57,00 €

materiál 1 376,00 €

služby 870,00 €


§2, odsek 1, písmeno m v EUR
1. Dotácie zo št. rozpočtu 468670
- normatívne - mzdy a prevádzka 449230
- nenormatívne-vzdel. poukazy 7757
- nenormatívne- maturity 3383
- nenormatívne - havária 8 300
2. Príspevky od rodičov 2499
3. Vzdelávacie poukazy 7757
- mzdy 1140
- energie 2790
-materiál 2040
-údržba a služby 1787
4. Prostriedky od FO a PO 0
5. Prostriedky z rozpočtu VÚC 2660
- kofinancovanie projektu 2660

§ 2. ods. 1 n

Plnenie stanoveného cieľa

Plnenie stanoveného cieľa:

1. Úspešne začať pracovať na realizácii projektu Premena tradičnej školy na modernú pod názvom „Nové metódy v škole, lepšie uplatnenie v živote“

- v januári 2010 sme začali s analýzou súčasného stavu, prípravou strategického a realizačného plánu, tieto dokumenty boli ukončené do konca marca 2010

- zapojení učitelia vo vybraných predmetoch začali v januári pracovať na príprave kurikula v zmysle cieľov projektu, kurikulá boli ukončené v auguste 2010

- od marca do konca augusta sa 8 učiteľov zapojených do projektu zúčastňovali vzdelávaní, ktoré boli realizované v rámci projektu

- od apríla do konca augusta 2010 učitelia pracovali na tvorbe nových učebných pomôcok, metodických listov ap.

Cieľ bol splnený.

2. Spracovať osnovy všetkých predmetov podľa Školského vzdelávacieho programu vrátane voliteľných.

- učitelia podľa jednotlivých predmetových komisií dostali za úlohu dopracovať chýbajúce osnovy voliteľných a povinných vyučovacích predmetov, ktoré neboli spracované do konca júna 2009.

- úloha bola hodnotená na úvodnej pedagogickej rade 30. 08. 2010

Cieľ bol splnený.

3. Rozvíjať jazykové a odborné zručnosti žiakov v zahraničí, umožňovať študijné pobyty učiteľov cudzích jazykov v zahraničí.

- v rámci školského roka boli podané dva projekty na zahraničnú stáž pre žiakov OA a SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku

- 4 žiačky Obchodnej akadémie sa zúčastnili trojtýždňového pobytu v Nemecku

- 2 žiaci SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku sa zúčastnili trojtýždňového pobytu v Nemecku na poľnohospodárskej farme

- 4 žiaci SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku sa zúčastnili trojtýždňového pobytu v Holandsku na poľnohospodárskych farmách

- 6 žiačok SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku sa zúčastnilo trojtýždňového pobytu v Poľsku na školskom hospodárstve

- vyučujúca nemeckého jazyka Ing. Setteyová sa zúčastnila študijného pobytu v Nemecku v dĺžke 2 týždňov

Obidva projekty boli úspešne ukončené v stanovených termínoch NA PCV v Bratislave.

Cieľ bol splnený.

4. Škola má veľmi dobrú spoluprácu s Rodičovským združením a Radou školy.

- prostredníctvom rodičovských príspevkov a tiež osobnej pomoci sa podarilo zrekonštruovať 4 učebne, ktoré plánujeme v budúcom školskom roku využívať ako odborné učebne jazykov, ekonomických predmetov, na interaktívne vyučovanie (rekonštrukcia podláh, rekonštrukcia lavíc, inštalácia modernej didaktickej techniky)

- na zasadnutí Rady školy bol úspešne prerokovaný návrh zaradenia nového študijného odboru na Obchodnej akadémii - manažment regionálneho cestovného ruchu a na SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku bolo prerokované nové odborné zameranie - produkcia potravín

- následne bola zaslaná žiadosť na OVaK so všetkými podpornými dokumentmi na schválenie a zaradenie do siete SOŠ

- nové odbory boli zaradené do siete SOŠ rozhodnutím MŠ SR č. 2010-11579/25312:3-917/1 a 2010-11579/25312:3-917/2

5. Rozvíjať mimoškolskú činnosť žiakov a podporovať výchovné podujatia zamerané na rozvoj estetického cítenia a všestranných vedomostí.

- podľa aktuálnych období sme uskutočňovali výchovnú, osvetovú a zároveň aj vzdelávaciu činnosť pre žiakov prostredníctvom organizácie podujatí ako Deň boja za slobodu a demokraciu 20 rokov, predveľkonočné dielne, veľkonočný turnaj, 5. študentský ples a ďalšie.

Cieľ bol splnený.

6. V súlade s Národným programom prevencie obezity sme organizovali voľno-časové aktivity zamerané najmä na športovú činnosť.

- zorganizovali sme 2. ročník veľkonočného volejbalového turnaja,

- v termíne od 8. do 12. februára 2010 sa žiaci druhého ročníka (v počte 38) zúčastnili lyžiarskeho výchovno-výcvikového kurzu, ktorý sa uskutočnil v zimnom stredisku Košútka - Hriňová,

- žiaci 1. a 2. ročníka absolvovali dve účelové cvičenia so zameraním na zvyšovanie fyzickej zdatnosti a pohybovej výkonnosti;

- žiaci 3. ročníka absolvovali kurz na ochranu života a zdravia, ktorý sa uskutočnil v areáli školy a turistický výstup na Pustý hrad,

- v závere školského roka sme svojpomocne a s finančným príspevkom z krúžkovej činnosti rekonštruovali školskú posilňovňu.

Cieľ bol splnený.

7. Podpora ostatných súťaží žiakov aj pre iné školy

- zorganizovali sme 3. ročník medzinárodnej súťaže v písaní na PC pod názvom ZAV Zvolen za odbornej účasti Jaroslava Zavijačiča a Heleny Matouškovej - 9. násobnej majsterky sveta v písaní na PC

- zorganizovali sme Krajské kolo Súťaže o mlieku v spolupráci s PD Očová a mliekarne Koliba - Hriňová, zároveň sme prezentovali zdravú výživu mliečnych výrobkov

Cieľ bol splnený.

§ 2. ods. 1 o

Úspechy a nedostatky

Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky:

- úspešne realizujeme projekt Premena tradičnej školy na modernú

- podarilo sa nám dopracovať ŠkVP pre všetky ročníky

- 8 vyučujúcich úspešne absolvovalo vzdelávanie v oblasti inovatívnych metód a používania novej didaktickej techniky

- podarilo sa nám vybudovať nové multimediálne učebne a zriadiť jazykové laboratórium

- podarilo sa zrekonštruovať posilňovňu a vybaviť novým cvičebným náradím na posilovanie,

- úspešne realizujeme súťaže ZAV Zvolen(písanie na PC) a organizujeme vyššie súťaže (Súťaž o mlieku)

- úspešne realizujeme odborné stáže v zahraničí v rámci podprogramu Leonardo da Vinci pre obidve školy

- úspešne udržiavame kontakty so školami v zahraničí v Nemecku, Holandsku, Poľsku a v ČR

- úspešne realizujeme odborné praxe na zmluvne dohodnutých pracoviskách pre obidve školy

- úspešne svojpomocne rekonštruujeme učebne za spolupráce Rodičovského združenia

Oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť:

1. Využívanie digitálneho obsahu na vyučovanie niektorých predmetov

Opatrenie: spolupracovať so vzdelávacími inštitúciami v oblasti prípravy a preškolenia učiteľov na elearningovú formu vzdelávania.

2. Sprístupniť pre žiakov školskú knižnicu ako zdroj informácií pre vyučovanie niektorých predmetov.

Opatrenie: svojpomocne zrekonštruovať miestnosť na zriadenie knižnice a uloženie vybraných kníh najmä pre potreby žiakov.

3. Dobudovať ďalšiu miestnosť v telocvični školy ako druhú posilňovňu.

Opatrenie: využiť možnosti vzdelávacích poukazov na zakúpenie ďalších zariadení na dobudovanie posilňovne.

4. Pripraviť podklady pre prípadný projekt na výmenu okien a vstupných dverí do budovy školy.

Opatrenie: hľadať možnosti získania finančných prostriedkov na výmenu okien v budove školy.

5. Školská jedáleň vykazuje nízky počet stravníkov zo strany žiakov.

Opatrenie: pripraviť výchovné podujatie na zdravú výživu mladých ľudí, vykonať osvetu zdravého stravovania konzumáciou teplých jedál v porovnaní s rýchlym občerstvením ponúkaných v bufetoch.

Sebahodnotenie (SWOT analýza)

Silnými stránkami školy na skvalitnenie a rozvoj výchovno-vzdelávacieho procesu sú:

- komplexnosť školy a jej poloha (škola, stravovacie zariadenie, športový areál),

- kvalita a skúsenosť pedagogických zamestnancov, vysoká odbornosť vyučovania,

- dobrá počítačová gramotnosť všetkých pedagogických zamestnancov,

- projektové aktivity školy a realizácia niekoľkých projektov,

- prezentácia školy na verejnosti (dni otvorených dverí),

- dobré vybavenie štandardných a odborných učební, kabinetov,

- zabezpečenie odbornej praxe v zmluvných podnikoch v blízkom okolí,

- aktivity na získanie mimorozpočtových finančných prostriedkov(2 % dane z príjmov, sponzorské príspevky, projekty...),

- partnerská spolupráca so školou v Nemecku a v Holandsku je založená aj na študijnom jazykovom pobyte našich žiakov,

- existujúce tradičné aktivity,

- kvalitne fungujúca tímová práca učiteľov.

Slabou stránkou školy je :

- nedostatok finančných prostriedkov na rekonštrukciu odborných učební, ďalších sociálnych zariadení a jedálne,

- nedostatočná MTZ pre kontakt s pracoviskami praktického vyučovania(služobné auto, vozidlo na prepravu žiakov na prax) a nedostatočná technika pre údržbu cca 3 ha areálu(samochodná kosačka)

- nedostatok kvalitných PC pre zavádzanie modernejších spôsobov vyučovania

- chýbajúce aktuálne učebnice pre vyučovanie odborných predmetov

- nedostatočná vybavenosť pre moderné vyučovanie cudzích jazykov,

- nižší záujem uchádzačov o štúdium na SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku (nedostatočné spoločenské uznanie povolaní v poľnohospodárskej výrobe).

Príležitostí školy signalizujú

- bezproblémové uplatnenie absolventov školy v zahraničných farmách s cieľom získať prax,

- zavedenie nových študijných odborov na SOŠ v odbore agropodnikanie - jazdectvo, agroturistika,

- zavedenie nových študijných odborov na OA: ekonomické lýceum a manažment cestovného ruchu,

- zriadenie jazykovej školy s právom vykonania štátnej skúšky,

- možnosti rekvalifikačných kurzov podľa potrieb úradu práce vo Zvolene (jazykové, IKT, a pod.), máme akreditáciu MŠ SR na realizáciu kurzu euro-administratívny pracovník,

- fungujúce partnerstvo s podobnými školami doma a v zahraničí,

- dobrá a funkčná spolupráca so zamestnávateľmi a zriaďovateľom, ŠPÚ a ŠIOV ako predpokladu dobrých koncepčných a poradenských služieb,

- zosúladenie odbornosti žiakov s požiadavkami trhu práce na základe analýz podnikateľských subjektov,

- umožniť ďalšie vzdelávanie učiteľov (metodické centrum, vysoké školy),

- využívať možnosti štrukturálnych a iných fondov,

- zmeniť školu na centrum vzdelávania, športu,

- organizovať spoločné workshopy SŠ - ZŠ.

Prekážky v rozvoji školy sú: .

- nedostatok finančných prostriedkov na obnovu a prevádzku školy,

- nedostatok finančných prostriedkov na investície,

- nedostatok financií na odmeňovanie pedagogických a nepedagogických zamestnancov, ktoré sú vyčlenené v štátnom rozpočte,

- pomalé napredovanie rozvoja poľnohospodárskych firiem v okrese Zvolen,

- nízka priemerná mzda v oblasti poľnohospodárstva,

- konkurencia škôl podobného typu v meste Zvolen,

- nepriaznivý demografický vývoj v SR,

- nepriaznivá ekonomická situácia v niektorých rodinách,

- nedostatočný záujem zo strany rodičovskej verejnosti,

- inteligenčný potenciál budúcich žiakov.

§ 2. ods. 1 p

Uplatnenie žiakov

Pri zisťovaní pri ukončení štúdia sme mali nasledovné informácie:

Obchodná akadémia:

- počet absolventov:........

- počet študujúcich na VŠ:......

- počet pracujúcich

- nemáme relevantné informácie:-.......

SOŠ poľnohospodárstva a služieb na vidieku:

počet absolventov:........

- počet študujúcich na VŠ:......

- počet pracujúcich

- nemáme relevantné informácie:-.......

§ 2. ods. 2 b

Voľnočasové aktivity

Názov záujmového krúžku Počet detí Počet skupín
Volejbalový 16  
Spracovanie mlieka 22  
Redakčný 8  
Túry do literatúry 30  
Jazdecký 13  
Chceme vedieť dobre nemecky 7  
Konverzácia v ANJ 13  
Basketbalový 8  
Badmintonový 6  
Futbalový 19  
Sudoku 8  
Labyrint anglickej gramatiky 25  
Po literárnych stopách 19  
Účtovnícky 22  
Práca na PC 59  
Čo s internetom 32  
Spolu 277  

§ 2. ods. 2 c

Spolupráca školy s rodičmi

- rodičovské združenia sa konajú 3x ročne podľa návrhu rodičov,

- v spolupráci s rodičmi sme zabezpečili údržbu niektorých učební napr. vymaľovanie tried

- pomocou finančných prostriedkov Rodičovského združenia sme zakúpili nové 10 ks PC a nové 20 ksLCD monitory

- rodičovské združenie prispieva na zakupovanie pomôcok pre vyučovací proces

- rodičia sa aktívne zúčastňujú prezentačných dní napr. na Deň učiteľov, kde žiaci prezentujú svoje úspechy dosahované v jednotlivých predmetoch

§ 2. ods. 2 d

Spolupráca školy a verejnosti

Spolupráca školy a verejnosti:

- aktívne spolupracujeme so Slovenským zväzom záhradkárov pri organizovaní výstav ovocia a zeleniny

- aktívne spolupracujeme s firmou MEN z Banskej Bystrice pri organizácii výstavy Kvetena jarná záhrada v priestoroch Múzea SNP

- aktívne spolupracujeme s firmami v oblasti cestovného ruchu napr. Cestovná kancelária Agritours vo Zvolene, (žiaci OA tam vykonávajú prax)

- aktívne spolupracujeme s firmou Kronovision vo Zvolene v oblasti výkonu praxe žiakov OA

- aktívne spolupracujeme s firmami Isokman Bakova Jama, Ekoplant Banská Bystrica v oblasti výkonu praxe žiakov

- aktivne spolupracujeme s Arborétom Borová Hora v oblasti aranžovania počas prezentačných dní otvorených dverí

Záver

Vypracovali: Ing. Anna Škovierová, Ing. Janka Borgulová, Ing. Andrea Pivarníková

Zvolen 13. októbra 2010

Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa: 14. októbra 2010

Správa prerokovaná v Rade školy dňa: 13. októbra 2010