Ako
sa striasť posledných dvoch hodín
Keď nám pani profesorka Malá navrhla, aby sme sa zapojili do
nejakého projektu, prvé reakcie boli negatívne. Po zmienke, že výhra
je návšteva európskeho parlamentu v Štrasburgu, to v triede
zašumelo. Nakoniec sme sa dohodli. Skúsime to. A myslím, že naše
rozhodnutie bolo správne. Síce sme nad tým strávili niekoľko dní,
no výsledok vyzeral výborne – myslím.
A ako sme sa k nemu dopracovali? Najprv sa naša trieda
rozdelila na 3 skupinky. Každá mala zadanú inú tému. V ponuke
boli: práca, vzdelanie, rodina. Ešte sme pozháňali k svojej téme
čo najviac informácii. A ako bonus sme pozvali Janku... ktorá nám
porozprávala o jej pobyte v Nemecku. Tieto, pre nás nové
informácie, sme potom zahrnuli do prezentácie. A už nám nezostávalo
nič iné, len zvolať besedu, ktorej sa zúčastnili žiaci z našej
školy. Všetko dopadlo nad naše očakávanie. Pomysleli by ste si, že
3 hodiny neustáleho rozprávania o zahraničí unudí nejedného
študenta. No mala som pocit, že našich to celkom zaujalo a ak
nie, nedali to na sebe znať.
Na konci bola ešte diskusia, ktorej sa otázkami zúčastnila
hlavne p. riaditeľka. Zo začiatku to skôr vyzeralo ako dialóg medzi
ňou a našou spolužiačkou Petrou Tvrdošínskou. A keď sme
už pri nej, chcela by som sa jej v mene celej triedy poďakovať,
lebo nad nami celý čas stála. Bez nej by naša prezentácia
stroskotala hneď po zadaní úloh.
No späť k diskusii. Po niekoľkých vtipných poznámkach
(vďaka p. p. Peničková), sa aj „publikum“ uvoľnilo a začalo
sa pýtať. Síce nie veľa (a akurát otázky na ktoré sme nevedeli
presne odpovedať), ale predsa. Na záver ešte pár slov pani riaditeľky
a ... koniec. Poslucháči sa vrátil
späť na vyučovanie. My sme mohli ísť domov. Totiž pani riaditeľka
nás z poslednej hodiny uvoľnila.
A aké ponaučenie z toho vyplýva? Skúste sa aj vy
nabudúci rok zapojiť do nejakého projektu. Ak aj nevyhráte, aspoň vám
odpadnú posledné 2 hodiny J
|