TÉMA MESIACA
Ako sa to hovorí? Dobrý
pocit z dobre vykonanej práce? Nie som si istá, ale rozhodne by som
tak opísala pocity, ktoré ma zaplavili hneď po plese. Spokojne som si
povzdychla, prezliekla som sa a v kľude išla na zastávku autobusu.
Cestou som sa viac- menej v mysli venovala ešte stále plesu. Rozmýšľala
som nad tým, ako sme sa trápili s prípravami a podobne. Aby
ste boli v obraze, tak vám teraz ako jedna z organizátoriek s radosťou
v živých farbách vykreslím, ako prípravy prebiehali a čo všetko
sme museli zvládnuť niekedy s veľkým sebazaprením.
S myšlienkou tretieho
školského plesu som so spolužiačkou a spolumoderátorkou Nikou,
otravovala pani profesorku, priznám sa, už v septembri. Vtedy však
bolo ešte dosť času, a preto sme s konkrétnymi prípravami
začali až v januári. Musím priznať, že tvorenie výzdoby bolo
tento rok oveľa ľahšie, pretože sme mali dosť veľa materiálu z minulých
dvoch ročníkov.
Väčším problém však
bola účasť. Nejednu noc som prebdela s otázkou v očiach, či
vôbec tento ples bude? Chrípka bola aj tento rok neľútostná a veľa
žiakov, ktorí boli prihlásení zostali doma v posteli. Z pôvodného
plánovaného počtu 70 ľudí sa však nakoniec dostavilo niečo cez 60,
čo si myslím, bol aj tak úspech.
Kvôli spomínanej chrípke
sa nemohli na ples dostaviť ani malé tanečníčky, ktoré sa veľmi tešili,
že môžu pripraviť program pre takú udalosť akou je ples, aj keď len
školský. Boli pripravené, poriadne natrénované a tiež nadšené,
že sa predvedú pred veľkými žiakmi. Veľká škoda, že aj ich položila
choroba do postieľok. Nakoniec sa podarilo na poslednú chvíľu osloviť
tanečníkov z tanečnej školy Zuzana, ktorú vlastní Zuzana Niščáková.
Väčšina z vás ju pozná vďaka Tanečnému venčeku zo základnej
školy
Aby sme mali kde „plesať“,
bolo treba objednať aj sálu v Kultúrnom dome ŽSR vo Zvolene, čo
tiež nebolo také jednoduché. Keď už bolo všetko isté, čakali na nás
trochu príjemnejšie povinnosti ako objednať chlebíčky v školskej
jedálni, nakúpiť niečo na pitie, nejaké „pochutiny“, veď viete -
chipsy, keksíky, chrumky a rôzne dobroty.
Všetky naše prípravy
vrcholili až do posledného dňa. „Ešte prines z domu nožničky!“
„Ešte je potrebné vyrobiť kartičky na moderovanie!“ „ Máme
tie cestoviny?“ Aj takko vyzerala naša komunikácia v deň konania
plesu. Nakoniec sme mali všetko a všetko vyšlo tak, ako sme si
to naplánovali.
Po plese som sa opýtala
niekoľkých profesorov, ako oni vnímali tohtoročný ples a stretla
som sa len s tými najlepšími ohlasmi, čo ma nesmierne zahrialo
pri srdci. =)
Paťka =)
Marec
- mesiac knihy
Hovorí
sa: „ Kniha – najlepší priateľ človeka.“ Platí to ešte aj
dnes?
V tejto
pretechnizovanej a počítačovej dobe mnohí ľudia na čítanie kníh
úplne zabudli.
Moja
mama si spomína, koľko dlhých zimných večerov príjemne strávila pri
čítaní kníh. Toľko krásnych príbehov, pri ktorých jej mnohokrát
vyhŕkli z očí slzy. Príbeh romantický, náučný, či snáď aj akčný.
Človek pri ňom rozmýšla a zároveň aj oddychuje a častokrát
sa od neho nemôže odtrhnúť. My mladí dnes určite čítame menej a viac
sa venujeme televízii, počítačom a internetu. Áno, tiež veľmi
dôležité veci pre život, ale dobrú knihu nenahradia. Napísanú
Werneovku, príbeh plný lásky nenahradí akčná hra, či zoznamka na
internete.
Môj
názor? Vráťme sa opäť k dobrým knihám, rozvíjajme pri nich
svoje myslenie, učme sa a relaxujme. Prečítaním dobrej knihy
nikdy nič nestratíš – naopak veľa získaš.
Učiteľ
- druhý rodič ?
Celý
deň len sedí na stoličke, raz za čas sa postaví, i tak sa oprie
o parapetnú dosku a počas toho stále len rozpráva blá-blá-blá…
Tak takto ohodnotí žiak či už základnej alebo strednej školy svojho
učiteľa aspoň raz za čas a mnohokrát ho nazve menami, ktorými
označuje svojich najväčších nepriateľov. Ale prečo vlastne? Naozaj
sú takí…? Nudní a zvlášni?
Prečo sa hovorí, že tvoj učiteľ je ako „náhradný ročič?“ Platí
to ešte niekde?
Stať
sa učiteľom nie je také jednoduché, ako sa zdá. Na to, aby mohol druhým
pomáhať k dosiahnutiu informácií a vedomostí, on sám sa
toho musí naučiť 10-krát toľko. Pedagogické štúdium nie je
jednoduché. Pri povolaní učiteľa nejde len o vedomosti, ale aj o psychiku
učiteľa a jeho vlastnom používaní charakteru. Učitelia musia byť
rozvážni, vedieť sa ovládať v každej situácii, spravodliví a ochotní.
Oni sami si vybrali prácu s mladými ľuďmi so zatiaľ nedorozvinutým
myslením a malým dostatkom životných skúseností, s mladými
ľuďmi, ktorí prežívajú svoje najživšie a najbláznivejšie
roky života – čiže deťmi. Myslím si, že väčšina učiteľov na
našej škole tieto vlastnosti má, i keď - našlo by sa pár výnimiek.
Poznám i takých učiteľov, ktorí majú možno aj o 20 rokov
viac ako ja, ale sú milí, rozumejú našim myšlienkam, snažia sa nám
vyjsť v ústrety a pochopiť nás aj vtedy, keď to nie je vždy
jednoduché. A takých ich je veľa! Vtedy je väčšia chuť učiť
sa a chodiť do školy. Keď to tak zhrniem, naši učitelia sú úplne
normálni ľudia a je s nimi aj zábava.
A
preto, práve v tento čas, keď sa učitelia zamýšľajú nad svojím
povolaním a kladú si otázky: „Prečo som si vybral /a / toto
povolanie, stojí mi to za tú
námahu a nervy?“, chcem vyjadriť všetkým profesorkám a profesorom vďaku
za ich náročnú prácu a zároveň zaželať veľa síl do ďalších
rokov ich učiteľskej praxe.
Miša a Jana =)
|