4 MEN

 

Keďže príbehy rannej kávy už akosi skončili a váš obľúbený redaktor to tiež akosi vzdal s prispievaním do nášho the best časopisu, musím sa  postarať o to, aby aj rubrika pre nás - chlapov mala niečo, na čo sa dá pozrieť. Preto vám v tomto čísle prinášam tri úžasné autá, ktoré sa mne osobne veľmi páčia.

 

Ako prvé autíčko vám prinášam Volvo XC60 D5.

 

Exteriér XC60-ky je taký, že sa odlišuje od každého z konkurentov. Nepomýlite si ho s Audi, Mercedesom-Benz, no ani s BMW. Vpredu sa sebavedomo zväčšilo logo, ktoré dobre vidno na prednej maske. Svetlomety sú pretiahnutejšie viac dozadu tak, aby zvýraznili líniu kapoty do „V“- spodná časť predného spojleru má integrovanú dvojicu svetiel do hmly a ďalší z prieduchov, ktorý zabezpečuje aerodynamicky chladiace obtekanie vzduchu po spodnej časti a je ukončená spodným čiernym krycím plastom. Bočný pohľad prezrádza kompaktnosť a prekvapujúc väčšiu svetlosť podvozku ako má XC90. Šarmantná zadná časť je dôkazom vysokého dizajnérskeho dôvtipu. Združené zadné svietidlá sú jednoducho fascinujúce. To, že je auto určené i pre výlety do ľahšieho terénu, prezrádza „hliníkový“ kryt jej spodnej časti.

 

Ako druhé autíčko vám chcem predstaviť Ford Kuga 2.0 TDCi

 

Je to auto, u ktorého oprávnene predpokladáme, že iba veľmi malá časť motoristov povie, že nie je pekné. Predok s dvoma spevňujúcimi „rebrami“ na kapote, s primeranou dávkou chrómu a s členitou maskou chladiča. Bočná silueta s módnym prieduchom v hornej časti blatníka a s kovovými strešnými držiakmi po celej dĺžke strechy. Mne sa najviac páči zadná časť. Strešný spojler s integrovaným brzdovým svetlom, vysoko posadené osvetlenie, „offroadový“ chránič spodnej časti a dve koncovky výfuku. Čo viac si možno želať, keď hľadáte súčasné SUV?

 

Nakoniec som pre vás vybral Toyotu Yaris 1.33 VVT-i

 

Ten, kto pozná Yaris vie, čo od neho môže očakávať. Patriarchálne založení motoristi ho s úškrnom priraďujú k „ženským autám“. Racionálne zmýšľajúci zasa k praktickým autám do mesta, v ktorých prekvapí priestor (a to nielen vpředu, ale aj vzadu). Posuvná zadná „lavica“ s delenými operadlami poteší, zloženie zadného radu sedadiel do takmer úplnej roviny nadchne. Ovládanie všetkého, čo treba, je naozaj poruke. Nájdu sa i praktické odkladacie priestory. Starosvetských motoristov zrejme nenadchne digitálny prístrojový panel umiestnený v strede. A jeho pozíciu neospravedlnia asi ani po zistení, že je veľmi dobre čitateľný aj v slnečné poludnie...

Do tohto auta sa pohodlne posadia štyria dospelí pasažieri. No väčšiemu vodičovi by ešte viac radosti priniesol trocha dlhší sedák a spoločne so spolujazdcom by vpredu určite prijali i lepšie bočné držanie trupu.

Zdroj: www.auto-salon.sk

Ivko